تنباکوی جدیدی به نام تنباکو جنسی وارد کشور شده است که دارای مواد محرک می باشد.

تنباکوی جنسی ترفند جدید مافیای دخانیاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی خدابخشی،کارشناس بهداشت محیط و پیشگیری از استعمال دخانیات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به تازگی سودجویان برای اغفال جوانان اقدام به واردات تنباکوی جنسی نموده اند.

وی افزود:این تنباکو ماده ای نوظهور است که دارای ترکیبات محرک و مخدر است و آسیب جدیدی به سیستم های جنسی زنان و مردان وارد می سازد.

خدابخشی تصریح کرد:مطالعات انجام شده حاکی از آن است که مصرف این تنباکو تاثیری منفی جدی برسیستم باروری زنان بر جای می گذارد و منجر به ناباروری قطعی در آنان می شود.

وی ادامه داد: این تنباکو تحت لیسانس یکی ازکشورهای عربی است که با قیمتی بیش از تنباکوی موجود در بازار عرضه می شود و روی بسته بندی آن عبارات و مفاهیم مشخصی درج شده است که قابل شناسایی است.هر چند گفته می شود این تنباکو با وجود محرک بودن بی ضرر است اما نتیجه تحقیقات نشان می دهد آسیب های جدی بر فرد مصرف کننده ، هم مردان و هم زنان وارد می سازد و به همین دلیل توصیه اکید می شود که مورد مصرف قرار نگیرد.

کارشناس بهداشت محیط و پیشگیری از استعمال دخانیات معاونت بهداشتی اضافه کرد:با توجه به وجود محرک های جنسی و مواد نشاط آور به عنوان الگوی جدید اعتیادی ، عوارض جدی این محرک در کوتاه مدت آشکار می شود. همه تنباکوهای خارجی که مورد اقبال جوانان و نوجوانان است متشکل از مواد افزودنی است که ضرر دارد.

به اعتقاد کارشنان تاثیرسوء تنباکو از سیگار بیشتر است چرا که حجم دود بیشتری را به بدن وارد می سازد.

انتهای پیام/ ش

تنباکوی جدیدی به نام تنباکو جنسی وارد کشور شده است که دارای مواد محرک می باشد

 

 

 

 

 

برچسب ها: دخانیات ، تنباکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.