در چهاردهمین روز از سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج،هوای ارتفاعات دنا برای از سرگیری عملیات جستجوی پیکر جانباختگان مساعد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛وفایی مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به مساعد بودن هوای ارتفاعات دنا امروز نیز عملیات صعود به این ارتفاعات برای جستجوی اجساد انجام می گیرد.

وفایی مقدم افزود: چندین تیم از کوهنوردان حرفه ای هلال احمر و تکاوران ارتش در این عملیات حضور دارند.

روز گذشته دو محموله از بقایای اجساد جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج از طریق بالگرد به سی سخت منتقل شد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهاردهمین روز از عملیات انتقال بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای «ای. تی. آر 72» یاسوج مراحل کدگذاری، عکس‌برداری و نمونه برداری از پنجمین محموله برای انجام آزمایش‌های ژنتیک آغاز شد.

۶ سال پیش
تعدادی از امدادگران در نزدیکی محل سقوط هواپیمای یاسوج می مانند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعدادی از نیروهای جستجوگر در ارتفاعات محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج خواهند ماند.

امان الله جهانبین گفت: در روز چهاردهم جستجو در محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج ۱۱ سورتی پرواز انجام شد.

جهانبین تصریح کرد: به ما نیز اعلام شده است که جعبه سیاه پیدا شده، اما هنوز به پایین منتقل نشده است.

۶ سال پیش

کوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس که هم اکنون در محل سانحه در ارتفاعات دنا حضور دارند، در بین قطعات هواپیما، موفق به یافتن دو قطعه هواپیما شده اند و مطابق با آموزش‌های ارائه شده، احتمال قوی می‌دهند این دو قطعه، جعبه سیاه هواپیما باشند.

تا زمان انتقال قطعات و شناسایی آن توسط تیم تخصصی بررسی سانحه امکان تایید رسمی یافتن جعبه سیاه از طرف سازمان هواپیمایی کشوری ممکن نیست.

همچنین این سازمان اصالت تصاویر منتشر شده از جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده را تایید نکرده و با توجه به اظهارات گروه تجسس، تاکنون امکان انتقال تصاویر از قطعات یافته شده ممکن نبوده است.

با توجه به برنامه ریزی انجام شده، قطعات در روز آتی به مرکز هدایت عملیات تجسس و نجات منتقل خواهد شد و در حضور مقام قضایی ذیصلاح و نماینده گروه بررسی سانحه تحویل گرفته می‌شوند اطلاعات رسمی پس از ارزیابی قطعات توسط مقامات قضایی و گروه بررسی سانحه اعلام خواهد شد.

۶ سال پیش

امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت‌: پنجمین محموله حاوی بقایای پیکر‌های جانباختگان سانحه هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج به پزشکی قانونی استان منتقل شد.

کلیه مراحل احراز هویت این بقایا نیز اعم از نمونه برداری و آزمایشات ژنتیک توسط کارشناسان سازمان پزشکی قانونی کشور انجام می‌شود.

۶ سال پیش

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به ابهامات کشف جعبه سیاه هواپیمای آسمان: قطعه‌ای پیدا شده اما ما نمی‌دانیم چیست و باید مورد تأیید هواپیمایی کشور قرار گیرد تا مشخص شود چیست.

۶ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: عملیات جستجو و انتقال پیکر جان باختگان پرواز 'ای تی آر 72' تهران - یاسوج بسیار سخت است و در عمل به کُندی و احتمالاً تا اردیبهشت سال آینده طول می کشد.

۶ سال پیش
سازمان هواپیمایی: هنوز جعبه‌سیاهی ندیده‌ایم‌

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت:کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری که در منطقه وقوع سانحه مستقر هستند اعلام کردند که هنوز قطعات هواپیما که در کنار پیکر جان‌باختگان یافتت شده پایین نیامده است، بنابراین مشخص نیست آیا جعبه‌سیاه در بین این قطعات وجود دارد یا خیر.

من نمی‌دانم رییس کمیسیون اصل ۹۰ و یا معاون استاندار کهکیلویه و بویراحمد آیا در بالای کوه و سایت سانحه قرار دارند و می‌توانند جعبه سیاه را بین قطعاتی که یافته شده است تشخیص دهند یا خیر؟ و اینکه چرا در مصاحبه‌‌های خود اعلام می‌کنند این جعبه‌سیاه یافت شده است. اینگونه اظهارات جای تأمل دارد زیرا موضوع در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است.

 

۶ سال پیش
تصویر جعبه سیاه هواپیمای تهران یاسوج 14 روز پس از سقوط

تصویر جعبه سیاه هواپیمای تهران یاسوج 14 روز پس از سقوط

آغاز عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران -یاسوج در چهاردهمین روز/جعبه سیاه هواپیما کشف شد

۶ سال پیش

افشارنیا رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فیلی معاون عمرانی استاندار گفت: کوهنوردان و امدادگران جعبه سیاه هواپیمای ATR-72 تهران-یاسوج را که 29 بهمن ماه در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرد و منجر به جان باختن 66 نفر شد، پیدا کردند.

۶ سال پیش

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از طرف خودم و رهبر معظم انقلاب از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای امدادی و عوامل اجرایی تشکر می‌کنم.

آغاز عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران -یاسوج در چهاردهمین روز

۶ سال پیش

معاون عمرانی استاندار و جانشین رئیس ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک گروه 3 نفره از متخصصان و کارشناسان به همراه نیروهای امدادی برای یافتن جعبه سیاه به محل سقوط هواپیما اعزام شده است.

۶ سال پیش

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از عملیات انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران – یاسوج بازدید کرد.

۶ سال پیش

ساعتی پیش محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی آخرین وضعیت محل سانحه هوایی ونحوه عملیات جستجوی اجساد جانباختگان وارد شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا شد.

آغاز عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران -یاسوج در چهاردهمین روز

۶ سال پیش

انتهای پیام/ش 

عملیات جستجو پیکر جانباختگان پرواز تهران -یاسوج آغاز شد

برچسب ها: سقوط هواپیما ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
واقعا تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
واقعا تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
روحشون شاد یادشون گرامی