مسابقات سراسری قرآن با شرکت جوانان و نوجوانان در رشته‌های ترجمه، مفاهیم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و حفظ قرآن در آبدان برگزارشد.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن در آبدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه موقت آبدان صبح جمعه در این آئین ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان آزمون قرآنی بیان داشت: قرآن کریم تنها برای حفظ کردن و خواندن و ثواب بردن نیست بلکه باید همه تلاش کنیم با سرلوحه قراردادن این کتاب آسمانی در زندگی از معارف بلند قرآن حداکثر استفاده را ببریم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان دیر از قرآن به عنوان بهترین راهنما در رندگی یاد کرد و گفت: یادگیری درست و عمل به دستورات این کتاب الهی سعادت دنیا و آخرت را برای انسان به همراه دارد.

مسعود تنگستانی افزود: قرآن کریم در طول تاریخ با تلاش و مجاهدت مسلمانان مورد توجه قرار گرفته است. از همان صدر اسلام نیز پیامبر اکرم ص. نسبت به تربیت حافظان کلام وحی اهتمام ویژه داشتند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دیر نیز گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر توجه ویژه به موسسات قرآنی دارد.

غلامرضا ناطقی مطلق ادامه داد: آزمون مسابقات قرآن همزمان در آبدان و شهرستان دیر برگزار شد که الحمدالله حضور جوانان و نوجوانان دراین آزمون برای اولین بار چشمگیر بود.

وی افزود: این مسابقات با هدف توسعه علوم و ترویج فرهنگ قرآنی برگزارشده و برگزاری آزمون و کلاس‌های قرآنی در این موسسات از برنامه‌های اولویت دار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان دیر است. برگزاری این آزمون‌ها بتواند گام مهمی درجهت تقویت برنامه‌های قرآنی در استان باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دیر نیز گفت: قرآن چراغ راه زندگی بشر است. اداره اوقاف شهرستان دیر از مسابقات قرآنی درسطح شهرستان حمایت کرده است.

کشاورز ادامه داد: برنامه قرآنی خوبی با همت اداره اوقاف در شهرستان دیر برگزارشده است.

مدیر موسسه قرآنی بشری ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان دیر بیان داشت: برای اولین بار است که موسسه قرآنی مجری این طرح قرآنی در سطح شهرستان بوده است.

آسیه ابراهیمی وقار ادامه داد: موسسه قرآنی بشری یکی از فعال‌ترین موسسه قرانی در سطح شهرستان و استان به شمار میرود که توانسته است در این مدت کلاس‌های خوبی برای جوانان و نوجوانان و همچنین نونهالان برگزار کند.

وی از مسئولان خواست تا توجه ویژه به موسسات قرآنی بخش آبدان داشته باشند.

ابراهیمی وقار با اشاره به اینکه ساختمان موسسه قرآنی نیمه تمام مانده از فرماندار شهرستان و خیران خواست تا همت کنند که این ساختمان که چندین سال است نیمه تمام شده به اتمام برسانند.

جشن تکلیف دانش آموزان برگزار شد

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر گفت: نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خداوند متعال است.

حجت الاسلام ابوالقاسم رضایی اندیشمند بیان داشت: جشن تکلیف آغاز درخشش روح خدا پرستی درمیان این فرشتگان زمینی است.

وی افزود: اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف درانجام فرایض و واجبات خود تلاش کنید هیج وقت اسیر هوای نفس نخواهید شد.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه درسپاه ناحیه دیر تصریح کرد: وقتی انسان به مرحله تکلیف نرسیده قابلیت این را ندارد که با خدای متعال حرف بزند و جشن تکلیف جشن تشرف یک انسان، یک نوجوان به ساحت لطف وتوجه پروردگار است.

وی، ورود به سن تکلیف را یک رویداد زیبا و متعالی برشمرد و افزود: هدف از برگزاری مراسم جشن تکلیف و جشن عبادت اشاعه ترویج فرهنگ دینی، قرآنی، توسعه عفاف وحجاب در مدارس و جامعه خواهد بود.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) به پدر خود احترام می‌گذاشت و نماز اول وقت را سرلوحه کار خود قرار می‌داد.

رضایی اندیشمند تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) ۱۹ سال عمر کرد و کار‌های خوبی انجام داد از جمله حجاب عفاف و به همین خاطر همه مردم دوستش داشتند.

انتهای پیام/م

مسابقات سراسری قرآن در آبدان برگزار شد

برچسب ها: نماز جمعه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.