امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه بقای انسان وابسته به ازدواج سالم و پایدار است بنابراین شرایط ازدواج آسان برای جوانان را باید فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایرانشهراز مهریه‌های سنگین و خرج‌های بالای ازدواج انتقاد کرد و اظهار داشت: نباید شرایط را برای جوانان سخت گیریم که از ازدواج فراری باشند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده و تاثیر آن بر سلامت هر چه بهتر جامعه اظهار داشت: توجه به بنیان خانواده و روابط اجتماعی از جمله مواردی است که در آیات متعدد قرآن، احادیث نبوی و کلام بزرگان دینی به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به نتایج تشکیل به موقع خانواده و ازدواج مناسب افزود: یکی از ثمرات ازدواج صحیح و خوب محبت، مودت و دوستی میان زن و شوهر است.

وی بیان کرد: آرامش در خانواده‌ها باعث می‌شود تا جامعه نیز به سمت و سوی سعادت و سلامت بهتری سوق داده شود.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اهمیت ازدواج از دیدگاه اسلام گفت: باید همه ما به این امر توجه کنیم که سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده‌ها و همه‌ی افراد است.

کریم زایی با تاکید بر تعلیم دادن فرزندان به محبت پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و بزرگان دین اظهار داشت: نگاه کنید بزرگان دین چطور ازدواج کردند آن را الگوی خود قرار دهیم.

 ایرانشهر در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام /ع

نباید شرایط  ازدواج را برای جوانان سخت بگیریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار