مدیرکل کمیته امداد خوزستان از ساخت یک هزار و 50 واحد مسکونی در 11 ماهه سال جاری برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد خوزستان به وجود 6 هزار نیازمند فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در 11 ماهه سال جاری با کمک سپاه پاسداران، بنیاد مسکن و خیرین استان، یک هزار و 50 واحد مسکونی برای نیازمندان احداث گردید.

وی صدور تشکیل کمیته امداد از سوی امام خمینی(ره) پس از 22 روز از انقلاب اسلامی را نشان نگاه عمیق و اهتمام ایشان به مسائل نیازمندان عنوان کرد.

موصلی توانمندسازی نیازمندان را یکی از اولویت های اصلی کمیته امام خمینی(ره) عنوان و تصریح کرد: حفظ کرامت و منزلت اجتماعی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از مهم ترین تاکیدات مقام معظم رهبری است و به همین منظور توانمند سازی اقتصادی نیازمندان با محوریت اشتغال های خرد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه برنامه های اقتصادی کمیته امداد از مصادیق بحث اقتصاد مقاومتی است بیان داشت: فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب داریم، اما با توجه به منابع موجود تلاش های قابل توجهی انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 83 هزار خانواده در استان خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)اذعان داشت: زنان سرپرست خانوار، 60 درصد از این تعداد را تشکیل می دهند.

مرتضی موصلی به توافقاتی با اداره کل آموزش و پرورش استان، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت های پتروشیمی بمنظور اشتغالزایی این خانواده ها اشاره کرد و افزود: مقرر شد لباس مورد نیاز کارکنان و دانش آموزان را افراد تحت پوشش کمیته امداد که تخصص لازم را دارند بدوزند.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین با کارخانه تراکتورسازی نیز قراردادی برای خرید 500 دستگاه تراکتور در 2 مرحله منعقد شده که 20 درصد کم تر از قیمت فروش در بازار است، تراکتورهای خریداری شده با تسهیلات ویژه به خانواده های تحت پوشش تقدیم می گردد.

موصلی به تحویل 300 دستگاه نیسان برای حمل و نقل روستایی به افراد تحت پوشش اشاره کرد و بیان داشت: اگرچه تلاش هایی برای اشتغالزایی در حوزه کشاورزی، دامداری و صنایع کوچک صورت گرفته اما باتوجه به حجم نیازها کفایت نمی کند.

انتهای پیام/گ

احداث بیش از یک هزار واحد مسکونی برای نیازمندان

برچسب ها: کمیته امداد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.