تنها راه دیدار و تشرف به محضر موعود محبوب، تقوا و ورع و پاکی درون است و تا این تحول مثبت روی ندهد، هیچ کس نباید امید تشرف و دیدار امام زمان(عج) داشته باشد.

راه‌هایی برای دیدار امام زمان (عج)به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدار امام زمان(عج) جاده یک طرفه ای است که چیزی از آن در اختیار ما نیست و هرچه هست، لطف و کرم دوست است و نظر محبت و عنایت او، به برخی از صالحان و مشتاقان و عاشقان منتظر.

پس چنین نیست که بتوان با برنامه ها و چله نشینی ها و دعاها، هر زمان اراده کرد، به محضر آن یار نازنین شتافت!! اما چه می شود کرد که دیدار او، پرحلاوت ترین، دلچسب ترین، شیرین ترین و زیباترین چیزی است که نمی توان از آن چشم پوشید و به بهانه عدم دسترسی، این آرزوی الهی را نادیده گرفت!!

پس چه باید کرد؟ جواب روشن است و آن اینکه تنها راه دیدار و تشرف به محضر موعود محبوب، تقوا و ورع و پاکی درون است و تا این تحول مثبت روی ندهد، هیچ کس نباید امید تشرف و دیدار امام زمان(عج) داشته باشد!! البته این مساله نباید ما را از گریه و تضرع و عشق ورزی و استغاثه و نماز و دعا باز دارد. ما اگر شیدای دیدار باشیم، باید با تمام وجود به دنبال این باشیم؛ اما نباید زندگی عادی خود را تعطیل کنیم و برای خود شأن و منزلت خاصی قائل باشیم یا به خودمان امید واهی بدهیم. اگر شایستگی و مصلحت ما در دیدار باشد، این اتفاق مبارک روی خواهد داد؛ والا باید این خواسته مقدس را تبدیل به فرصت اصلاح و خودسازی و ریاضت و توبه قرار دهیم و بتوانیم رضایت دوست را جلب کنیم.

در روایات ما نیز برای رؤیت و ملاقات حضوری با آن حضرت(عج)، دستور العمل و توصیه ای غیر از دعا ها و زیارات خاص وارد نشده است که به ذکر چند نمونه از آنها می پردازیم:

1- زیارت آل یاسین (خود حضرت توصیه فرمودند، هرگاه که می خواهید به ما توجه کنید این زیارت را بخوانید). این زیارت در مفاتیح الجنان نیز موجود است.

2- زیارت جامعه کبیره برای ارتباط با همه معصومین (ع) توصیه شده که در مفاتیح الجنان نیز موجود است.


بیشتر بخوانید: کدام عمل دیدار با امام زمان را نزدیک تر می کند؟


3- دعای عهد که از حضرت امام صادق(ع) روایت شده: هر کس چهل صباح این دعا را بخواند از یاران حضرت مهدی خواهند بود و اگر قبل از قیام او بمیر،د خدا او را از قبر خارج می کند.

4- زیارات بسیاری برای حضرت ولی عصر(عج) در بحارالانوار ذکر شده و از جمله آنها زیارتی است که در سرداب حضرت خوانده می شود و در آن، این دعاها برای رؤیت حضرت موجود است: اللَّهُمَّ أَرِنَا وَجْهَ وَلِیِّکَ الْمَیْمُونِ فِی حَیَاتِنَا وَ بَعْدَ الْمَنُونِ ...

5- دعای ندبه، در اعیاد چهارگانه (جمعه، عید فطر، عید قربان و عید غدیر) خوانده شود و ادعیه و زیارات دیگری نیز در کتاب شریف مفاتیح الجنان و کتب مفصل دیگر مثل بحارالانوار آمده است ...

منبع: شبستان

انتهای پیام/

آیا راهی برای دیدار امام زمان(عج) وجود دارد؟!

 

برچسب ها: احادیث ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.