برای یک كودک، توجه منفی مثل پاسخ والدین به یک كج خلقی، بهتر از توجه نكردن است. این عادت را در فرزندتان ایجاد كنید كه در مقابل رفتارهای مثبتش به او توجه نشان دهید.

 به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛در  این مطلب  پرسش و پاسخی پیرامون شیوه های تربیتی کودکان گرد آوری شده که می خوانید : 

دختر پنج ساله ای دارم که خیلی بدخلقی می کند و دائما بهانه گیری و گریه می کند. لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه با او رفتار کنم؟

بهترین راه برای مقابله با كج خلقی در كودكان، متوقف كردن كودک در اولین مرحله ممكن است. در اینجا به چند روش اشاره می کنم:

علت تغییر رفتار کودکتان را پیدا کنید
سعی كنید بفهمید چه اتفاقی روی داده كه موجب عصبانیت فرزندتان شده است. بدخلقی و عصبانیت، بی دلیل ایجاد نمی گردد. سعی كنید بفهمید كه بر كودكتان چه گذشته است.

آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید
اجازه ندهید بداخلاقی کودکتان بر مهارتهای فرزند پروری شما غلبه یابد و شما هم بد اخلاق شوید. به هنگام بروز بدخلقی در کودکتان سعی کنید با کشیدن نفس های عمیق آرامش خود را حفظ کنید و هر آنچه باعث عصبانیت، نفرت و خشونت شما می گردد را به فراموشی بسپارید.

مراقب باشید که به فرزندتان بیش از حد بی توجهی نکنید
مطمئن شوید كه كودكتان به خاطر عدم توجه شما دچار نق نق نشده است. برای یک كودک، توجه منفی مثل پاسخ والدین به یک كج خلقی، بهتر از توجه نكردن است. این عادت را در فرزندتان ایجاد كنید كه در مقابل رفتارهای مثبتش به او توجه نشان دهید.

از روش توجه برگردانی استفاده کنید
حواس كودک خود را پرت كنید. موقعی كه كودكتان عصبانی است، حواس او را با پیشنهاد یک چیز جدید پرت كنید یا محیط او را عوض كنید. او را بیرون ببرید یا به یک اتاق دیگر منتقل كنید.


بیشتربخوانید :محبت در کاهش پرخاشگری کودک معجزه می کند


برخورد جدی داشته باشید
اگر كودک در حال تكرار رفتاری است كه احتمال صدمه به خود را دارد و شما قبلا از او خواسته اید كه این كار را نكند، با جدیت با او برخورد كنید تا بفهمد در مورد مسائل مربوط به سلامتی او كاملا جدی و انعطاف ناپذیر هستید.

با کودکتان هم صحبت شوید
با کودکتان صحبت کنید و سعی کنید علت بدخلقی اش را بفهمید. دانستن اینکه چه چیزی باعث بدخلقی او شده است در واقع کلید این معما است که چگونه به او کمک کنید که هم احساس بهتری پیدا کند و هم رفتاری بهتر داشته باشد. به علاوه اگر کودکتان دلیل ناراحتی خود را بتواند به شما بازگو کند احتمالا بیشتر از این بداخلاقی نخواهد کرد. این موضوع به ویژه در خصوص کودکانی صادق است که از بد اخلاقی به عنوان نوعی روش ارتباطی با والدین خود استفاده می کنند تا آنها را متوجه آنچه اشتباه است بنمایند.

در مواجه با عامل بداخلاقی کودک خود مراحل و روند مناسب را طی کنید
به عنوان مثال کودکتان را به رختخواب ببرید، یا محل جشن و مهمانی را ترک کنید، به کودکتان در رفع درگیری و نزاع با دیگران کمک کنید و او را از عشق و علاقه خود نسبت به او مطلع کنید تا به این طریق کودکتان به تدریج به آرامش و احساس خوشایندی برسد.

رفع خستگی کنید
به محض آنکه کودک بداخلاقتان به شرایط طبیعی بازگشت و به احساس خوشایندی رسید سعی کنید کم حوصلگی، عصبانیت و بدخلقی احتمالی خود را نیز تخلیه کنید. برای این کار می توانید سراغ سرگرمی ها یا فعالیتهای مورد علاقه تان بروید تا شما نیز به آرامش برسید.

پسر سه سال و نیمه ای دارم که بچه های دیگران را میزند حتی گاهی من و پدرش را موقع عصبانیت میرند و اگر بچه دیگری به اسباب بازی او دست بزنند به شدت واکنش نشان داده و آنها را هل میدهد و اصلا اسباب بازی هایش را به دیگران نمی دهد واقعا این کارها باعث شرمندگی ما در جمع می شود ولی بسیار باهوش است و با ادب بدون اجازه دست به وسایل بقیه نمیزند. روابط اجتماعی خیلی خوبی هم دارد نمی دونم چه رفتاری باید داشته باشم اگر لطف کنید راهنمایی بفرمایید یا کتابی در این زمینه معرفی بفرمایید.

عمدتا پرخاشگری کودکان این دلایل را دارد:

- الگوپذیری‌ کودکان‌ از والدین‌
یکی‌ از دلایل‌ بسیار مهم‌ پرخاشگری‌ در کودکان‌ یادگیری‌ است. یعنی‌ کودکانی‌ که‌ الگوهای‌ رفتاری‌ پرخاشگرانه‌ داشته‌ اند، همانند الگوهای‌ خود رفتار می ‌کنند.

نکته‌ دیگر این‌ که‌ حتماً لازم‌ نیست‌ والدین‌ با خودِ کودک‌ پرخاشگری‌ کرده‌ باشند؛ چنانچه‌ او شاهد رفتارهای‌ خشونت ‌بار پدر و مادر با افراد دیگر نیز باشد، این‌ گونه‌ رفتار را فرا می‌ گیرد. بنابراین‌ کودکان‌ از طریق‌ مشاهده، رفتارهای‌ والدین‌ را می ‌آموزند.

- کودکان‌ ناکام‌ پرخاشگر می‌ شوند
ناکامی ‌ یکی‌ از مسائلی‌ است‌ که‌ به‌ پرخاشگری‌ می‌ انجامد. وقتی‌ کودک‌ به‌ هدف‌ خود دست‌ نیابد و ناکام‌ شود، یکی‌ از رفتارهایی‌ که‌ از او سر می‌ زند پرخاشگری‌ است.
با کودکتان صحبت کنید و سعی کنید علت بدخلقی اش را بفهمید. دانستن اینکه چه چیزی باعث بدخلقی او شده است در واقع کلید این معما است که چگونه به او کمک کنید که هم احساس بهتری پیدا کند و هم رفتاری بهتر داشته باشد.

- اضطراب‌ و پرخاشگری‌
کودکان‌ مضطرب‌ نمی ‌توانند کودکان‌ آرامی‌ باشند. آنها رفتارهایی‌ پرخاشگرانه‌ از خود بروز می ‌دهند؛ البته‌ بلافاصله‌ پشیمان‌ می ‌شوند و از والدین‌ خود عذرخواهی‌ می‌ کنند. اگر از کودک‌ مضطرب‌ بپرسیم‌ که‌ چرا پرخاش‌ می‌ کنی‌ و عصبانی‌ هستی؛ خواهد گفت‌ نمی‌ دانم.؛ یا خواهد گفت‌ دست‌ خودم‌ نیست.

- پرخاشگری‌ و افسردگی‌
پرخاشگری‌ و کج خلقی در کودکان‌ چنانچه‌ با علامت‌های‌ دیگر همراه‌ باشد، می ‌تواند نشانه ‌ای‌ از افسردگی‌ باشد که‌ در این‌ صورت‌ لازم‌ است‌ شرایط‌ زندگی‌ کودک‌ تمام‌ و کمال‌ مورد بررسی‌ قرار گیرد.

برای‌ درمان‌ پرخاشگری‌ در کودکان‌ اولین‌ گام‌ این‌ است‌ که‌ نوع‌ پرخاشگری‌ آنها و علت‌ آن‌ را براساس‌ توضیحاتی‌ که‌ ارائه‌ شد شناسایی‌ کنیم؛ و پرخاشگری‌ را به‌ صورت‌ موردی‌ برطرف‌ نماییم.

در مورد کودک‌ پرخاشگری‌ که‌ الگو پذیری‌ عامل‌ این‌ گونه‌ رفتار او بوده، باید روی‌ الگوی‌ کودک‌ کار کرد و راه‌های‌ دیگری‌ جز پرخاشگری‌ را به‌ آن‌ الگو آموخت.

اگر پرخاشگری‌ در اثر ناکامی‌ به‌ وجود آمده‌ باشد، بایستی‌ کودک‌ ناکام‌ را در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ مطلوب‌ و دوست‌ داشتنی‌ کمک‌ کنیم.
در مواردی‌ که‌ علت‌ پرخاشگری‌ اضطراب‌ است، باید از نگرانی‌ درونی‌ و اضطراب‌ کودک‌ مطلع‌ شویم.

ورزش ‌کردن‌ برای‌ این‌ کودکان‌ بسیار مؤثر است‌ و باعث‌ تخلیه‌ هیجانی‌ می‌ شود.

چنانچه‌ نوع‌ پرخاشگری‌ کودک‌ خصمانه‌ است، بایستی‌ کودک‌ را از آزار و اذیت‌ کردن‌ دور کنیم‌ تا مجبور نباشد برای‌ تلافی‌ و انتقام، افراد دیگر را اذیت‌ کند؛ و اگر پرخاشگری‌ از نوع‌ وسیله‌ ای‌ است، بایستی‌ راه‌های‌ دیگری‌ را جهت‌ مطرح‌ کردن‌ کودک‌ برگزینیم‌ تا او ناچار نباشد از روش‌ خشونت‌ برای‌ جلب‌ توجه‌ استفاده‌ کند.

یک نکته بسیار مهم دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که در بسیاری از موارد پرخاشگری کودکان به این دلیل است که احساس می کند توجه لازم را از طرف والدین دریافت نمی کند. شما سعی کنید وقت کافی صرف کودکتان کنید. زیاد با او بازی کنید، صحبت کنید، برایش کتاب بخوانید و کلا برای کودکتان زیاد وقت بگذارید. این اقدام باعث می شود که تبادل عاطفی با کودک افزایش یافته و لذا احتمالا از شدت پرخاشگری وی کاسته شود. برای یافتن مشاور مناسب نیز به کلینیک دانشگاه شهید بهشتی مراجعه داشته باشید.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

شیوه های رفتار با کودک بدخلق و عصبانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۰:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
سلام خسته نباشید.یه پسردارم ۲/۵ سالشه و خیلی زودعصبانی میشه.وسیله ای دست کسی نمیده و با بچه ها خیلی دعوا میکنه . وقتی عصبی میشه وسیله پرت میکنه یا درب کابینت ها و درب خونه رو میکوبه روهم‌. وقتی گوشی میخواد ما اول بهش نمیدیم انقدرگریه میکنه تا بهش میدیم وقتیم بهش میدیم پرتش میکنه. لطفا راهنماییم بکنید که چیکارکنم ممنون
Australia
امیر ارسلان علی دادی
۱۷:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
پسر ۱۳ ساله دارم که ۳۵ روز بیمارستان بستری شد وبه خاطر کسیت عمل شد ودر بیمارستان که بود عصبی شد دهنوی ادامه دارد خیلی من که مادرش هستم می زنه چکا کنم روان پزشکان بردم قرص ریسپریدیون با سرخالی مصرف نکنه هنوز فرقی نکرده
Taiwan (Province of China)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
سللم منم یه پسر ۴سالونیمه دارم خیلی لجبازو یه دنده همه جیرو بازور دادو بیداد میخواد واقعا نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
سلام دختری دارم ۲/۵ساله خیلی زود عصبانی میشه و دندونا بهم فشار میده مدامم گریه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام پسری دارم پنج سالشه خیلی بد دهن ،دست بزن داره شدید، خیلی عصبی ،همش درحال داد زدن پ کتک کاری حتی من که مادرشم رو بیش از میزنه من و پدرش رابطمون باهم خیلی خوبه ،پسر بزرگم آروم و متین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
باسلام من یه پسر ۱۱ سال دارم خیلی عصبی وپرخاشگر و خیلی به پدرو مادرش بی احترامی میکن حرف گوش نمیکن خواهر کوچیک خودش میزن زود قهر میکن خیلی هم انتظار داره همه حرف هاش گوش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام‌‌خسته‌نباشید‌دختر‌۴‌ساله‌دارم‌تو‌خونه‌‌‌وقتی‌میخوام‌‌جای‌‌وسیله‌ی‌رو‌عو‌ض‌کنم‌‌گریه‌میکنه‌‌که‌من‌این‌طوری‌دوست‌ندارم‌یا‌چیزی‌جدیدی‌میخریم‌هم‌همین‌طور‌تو‌خونه‌مادر‌شوهرم‌هم‌همین‌طور‌موندم‌چی‌کار‌کنم‌نمی‌تونم‌جای‌گلدون‌رو‌عوض‌کنم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی هستم
۰۱:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دختر یازده ساله ای دارم خیلی پر خاشگره وعصبیه خیلی درگیر گوشیه وقتی گوشیرومیخواب ازش بگیرم عصبانیتش بیشتر میشه وپرخاشگری میکنه نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید باهاش وقتی صحبت میکنم میگه بسته دیگه حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
پسر ۱۶ساله دارم خیلی عصبانی می شد چه کار کنم هميشه دعوا می کند کلن درگیر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۳۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
سلام من یه پسرهشت ساله دارم بعضی مواقع خیلی رومخ هرچی بهش میگم گوش نمیده وهمش میگه مکشمت.ن یاخودمومیکشم وخیلی بی حوصله وبه زورمشق ودرس میخونه ولی اگه بخواهید به یادمیگیره درقبال کارش معذرت میخادولی بازکارخودشومیکنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۲۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دختر 4ساله دارم که خیلی اعصبانی هست همه رو میزنه با هیچ کس کنار نمیاد حتی با من وباباش فقط جیغ می‌کشه کارتون نگاه می‌کنه زیاد اگر هم گوشی رو ندم داد وفریاد می‌کنه من چیکار کنم دیگه خودم دارم مریض میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام پسر۹ ساله دارم خیلی عصبانی میشه راهنمایی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
پسرم خیلی داد میزنه هرچی بهش میگیم گوش نمیده و با عصبانیت داد میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
سلام پسرم ١٢ ساله هست با بچه ها ی کوچکتر از خودش دعوا میکنه هرچه قدر حرف میزنم توجه نمیکنه وقتی میزنم اون هم منو میزنه ولی تو کار خانه کمک میکنه چه کار کنم خودش هم خیلی عصبی میشه داد میزنه از نظر جوسه هم خیلی ضعفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
دخترم کلاس اول دبستان هست چند وقته بعضی وقتهاخیلی پرخاشگر میشه و اجازه نمیده باهاش حرف بزنم حتی من رو هول میده و دعوا میکنه درباره درسهایش میخوام راهنماییش کنم اجازه نمیده گوشش رو میگیره و داد میزنه خودم میفهمم من چه برخوردی باید داشته باشم با این بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دخترم خیلی عصبیه وهوش کافی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
من کودکی یکسال و نیمه دارم که در مواقع لج توی سرش میزنه لطفا بگین چکار کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
مشکل منم همینه
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۱۹:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام من دختریک ساله ای دارم که خیلی پرخاشگر منو میزنه دوست نداره من کاری انجام بدم ازپیششپاشم گریه میکنه همش وشب میخوابونمش خوابش هم میذارم سنگین بشه تا ازپیش بلند میشم بیدارمیشه خیلی برام سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۵:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام کودک چهار ساله دارم که عادت بسیار بدی دارد سر هر چیز کوچکی گریه میکند اگه مثلا چیزی بخواد قبلا از خواستن اول گریه می کند بعد میگع فلانی اون چیزو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
سلام من پسری ۷ساله دارم که خیلی مهربان و دلسوز وخیلی خیلی زود رنج وعصبی است وقتی چیزی باب میلش نباشد یعنی اون چیزی که باید بشه نباشد عصبی میشود و فقط فقط خودش حرص میخوره وگریه می‌کنه اگه میشه یه راه حلی برایم بیان کنید ممنون میشم .
Iran (Islamic Republic of)
سارا زمانی
۲۰:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من دختر ی ده ساله دارم همش زود عصبانی میشه حرف میزنه وفقط برای من مادر اینطوری باید چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام منم يه دختر ٦ساله دارم كه خيلي با اعصبانيت حرف ميزنه و بهانه گيره نميدونم چيكار كنم
هميشه هم نصيحتش ميكنم مامان بايد اروم باشي و با ارامش حرفتو بزني خدا بهت زبون داده كه حرف بزني اونم اروم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام پسرم ۵سالشه خیلی زود عصبی میشه زودرنج شده سر یک مسئله کوچیک اینقدجیغ میزنه که فکری میکنی چه اتفاقی افتاده خواهش میکنم کمک کنید و راه کار بهم بدین
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۰:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام پسر ۵ساله ای دارم پدربزرگش خیلی سربه سرش میزاره و لج بچه رادر میاره.بچه یا فحش میده یا کتکش میزنه هرچی بهش میگیم این کارو نکن بچه را عصبی کردی گوش نمیده لطفا بگید چکار کنم
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام کودک ۴ونیم ساله دارم عصبی پرخاشگربه طوری که هرروزخواهر۱۲ساله اش راکتک میزندحتی من که مادرش هستم گاهی میزند ازدوسالگی به بعدایجوری شد نمیدونم بااوچکارکنم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
zlba
۲۳:۱۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
پسری دارم هشت ساله خیلی عصبی وپرخاشگره وخیلی با خودم لج میکنه خواهرش رو هم اذیت میکنه خیلی فوش هم به خودم میده تو رو خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام من دخترم دوساله نیم شه خیلی عصبانی وپرخاشگری میکنه لطفاراهنمایم کنید چطور رفتار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Nazi
۲۱:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام کودک 4 ساله ای داریم که در هر شرایطی ناراضیه و همش گریه میکنه و حتی مارو کتک میزنه با هیچ بچه ای سازگار نیست و لجبازی میکنه هرچقدر هم نسبت به رفتار هاش بی توجهی میکنیم فایده نداره بایدچیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی داودی
۰۳:۰۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
با سلام پسرم ۸ سالشه وقتی اعصبانی میشه خودش رو میکوبه به مبل زمین میزنه تو سرش داد میزنه گریه میکنه میشه یک راه حل بدید چکار کنم ناخون پوست دستشم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام پسری دوازده ساله دارم خیلی عصبانی وپرخاشگر هست وقتی چیزی بخواد اگه بهش ندیم تمام وسایل خونه رومیشکنه با من وپدرش بی احترامی میکنه هرچی حرف زشت وفحشه بهمون میزنه هرچی باهاش حرف میزنم میگه حوصله تونو ندارم نمیدونم چکارش کنم از اینده ش میترسم تورو خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
AMIN.E.D
۱۹:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
باسلام ‌پسری ۶ساله دارم همیشه از همه چی شاکی هست و تازگیا دروغ میگه البته چند وقته ایجوری شده اما هرموقع توخونه ما نیستیم میگن خیلی پسره خوبیه وقتی بیشتر من میام اذیت کردنو شروع میکنه با ‌پسر عموهای اصلا کنار نمیاد وقتی میخوان بااسباب بازیاش بازی کنند نمیزاره بعد میگه شما منو دوس ندارین فلانی رو دوس دارین هرچی میگم قبول نمیکنه ‌شروع میکنه گریه کردن به مدت طولانی ممنون میشم راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
پری
۱۹:۴۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه دختر ۵ ساله دارم که کلا از زمان تولدش با همه چیز سر ناسازگاری داشت.الان تو این سن شدیدا لجباز شده و من و همسرم کنار هم بشینیم یا با هم صحبت کنیم اینقدر اذیت میکنه تا حوصله ی هر دوتامونو سر میبره.جدیدا هم میگه میخوام تنها باشم واقعا نمیدونم چه روشی رو دیگه به کار بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام. پسر من هم خیلی عصبی میشه. مخصوصا با پدر بزرگش خیلی. لجبازی حرفی بهش بزنه عصبی میشه. زود عصبی وهر چه دستش باشه پرت می‌کنه. پیش مشاور ه هم میرم. حدود 6ماهه اما هنوز عصبی میشه به بدر بزرگش هم بارها گفتم کاری نکن عصبی نشه اما این کار را تکرار می‌کنه مثل اینکه لذت میبرم بچه ام عصبی بشه. دیگه خسته ام نمی دونم چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام پسربچه دو سال و نیمه ایی دارم ک واسه چیزی ک میخواد بهش ندیم جیغ میزنه حرص میخوره چنگ میگیره ومارو میزنه خواهش میکنم بگید چه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام من پسر دوساله دارم الکی گریه میکنه لج میکنه هرچیزی که خواست باید حتما بهش بدیم اگه ندیم گریه می کنه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام من دختره شش ساله دارم خیلی عصبانیه همه چی و بهانه میکنه فقط گریه میکنه لطفا به من بگین چیکار کنم خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه سجادیان
۲۳:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر من یک نوه پا توی ۹ سال دارم که هم پرخاشگر هم اینکه خودشو کتک میزنه نمیدونیم چه جوری آرومش کنم البته بگم پدر و مادرش هستن یک خواهر هم داره البته چشم دیدن خواهرشو نداره خواهرش ۵ساله هستش نوه من کلاس دوم هستش واز موقع مدرسه اومده پیش من وقتی از پرخاشگری هاش ناراحت میشم میگم الان زنگ میزنم به بابات بیاد ببرتت ولی بعد ناراحت میشم زنگ نمیزنم که بیان ببرن تورو خدا یک راهنمایی بکنین البته تا یادم نرفته مشاوره بردیم ولی خوب نشد متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
فاطم
۱۴:۱۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
سلام . پسرم ۵ سالشه و وقتی باهاش مخالفت می کنی چاقو دست میگیره و تهدید میکنه و هیچ ترسی نداره و دائما گریه می کنه به هر بهانه ای
نگرانشم لطفا راهنماییم کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ثريا
۰۸:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
من يک پسر سه سال 6ماه دارم خيلي بهانه مي گيره پرخاشگري مي کند واقعا نمي دانم چکار کنم
Latvia
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام من پسرسه سالو نیم دارم ک خیلی عصبی و پرخاشگری میکند از وقتی خواهرش بدنیا اومده بدتر شده خواهش میکنم کمکم کنید چون هزینه مشاوره بردنش هم ندارم نمیخوام از لحاظ روحی آسیب ببیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
سلام من دختره سه ونیم ساله دارم.انقد عصبی،پرخاشگر،حرف زشت میزنه،همه رو چنگ میندازه،گاز مبگیره.و وقتی گریه کنه هیچکس نمیتونه ارومش کنه.چنان چنگ به خودش میگیره.همه مون ازش میترسیم.خیلی بد هم جیغ میکشه.تو مهمونی اسباب بازیهای بچه های دیگه رو میخاد.تو رو خدا کمکم کنیید .یعنی زندگیمونو بهم ریخته.ازدستش جرات نمیکنیم جای بریم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
به مشاور مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام دختر۵ ساله دارم ازوقتی ابجیش به دنیاامده ۶ماه میگه شمامنودوست ندارین لجبازی مکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من پسردوساله نیم دارم ازدستش هیج جاندارم خیلی فوضوله یاهمه بچه رامیزنه یاازخوذش کوچکتررادندون میکنه خواهش میکنم بجین چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام کودک ۵ساله ای دارم که بسیارمضطرب هست وهمیشه نگران مثلاوقت بیرون امدن ازخانه کلیدهمه راچک می کند که پشت درنباشیم یاوقتی می ریم خونه کسی به پدرش می گه صبرکن تادررابازکنندبعدبرویاوقتی جایی می ریم ازاینکه باچه کسی قراره برگردیم ابرازنگرانی می کندخیلی زودعصبانی می شودودندان هایش راروی هم فشارمی دهدوگاهی خودرامی زند لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۱۹:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام پسر شش ساله دارم خیلی عصبی شده حرفهای زشت میزند ویهوچشماش و گرد میکنه دستاش کج میکنه موقع راه رفتن پاهاش میکشه میگم نکن میگه دستام خشک میشه تورا خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من دخترچهار سال دوماهش است دارم خیلی بهانه گیراست سر یه چیز کوچکی عصبانی میشود داد میزند حرف بد میرند همش گریه میکند نمی دونم چه رفتاری باهاش داشته باشم اطفا راهنما ییم کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نگتر
۱۹:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر یه برادر زاده دارم ۶سالشه خیلی پرخاشگری میکنه ولی توی جمع خیلی اروم میشینه اما خانوادشو کلافه کرده نگرانشیم متاسفانه هر کلاسیم میفرستیمش (کلاسهایی که خودش دوست داره میفرستیمش) زود زده میشیه یا وقتی مربیاش بهش میگن کارت اشنباهه از فرداش نمیره کلاس واقعا موندیم چطوری باهاش رفتار کنیم نوه بزرگ خانواده هم هست ما بقیه نوه ها هم ازش یاد میگیرن .همش داد میزنه کتک میزنه واقعا نمیدونیم باهاش چطوری رفتار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۳:۴۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام پسر5ساله ای دارم که ازیک سالگیشاپرجنب وجوش وعصبی است فعالیتش زیاده دیر خسته ميشه دوست داره فقط بازی کنه کنجکاوه دوست داره سر ازهمه چیز دربیاره لطفا منو راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام دختر۵ساله دارم که یه چیزرابیخودی بهونه میکندوشروع میکندبه پرخاشگری ووسیله های داخل اتاق راپرتاب میکندوشروع میکندمن رابه زدن وحرف زشت زدن وگریه کردن میخواستم وخیلی هم عصبی هست ببینم میشه کم خونی داشته باشه که این کارها رامیکندمی خواستم ببینم احتیاج به دکترهست یانه یابه خاطرشرایط سنی کودک هست
Iran (Islamic Republic of)
تاشناس
۰۱:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۸
پسر ١٢ساله اي دارم عصبي لجباز وپر خاشگر شده به طوريكه دايم سعي دارد با خشونت با خواهر ش رفتار كند در كارهاي خواهرش دخالت كرده وسعي بر لجبازي وتحريك أو دارد در انجام تكاليفش به تازگي موضع منفي ميگيرد آرامشي در خانه نداريم لطفا راهنمايي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
من پسر ۷ سال و نیمی دارم ک پرخاشگر است و حرف پدرو مادرش را گوش نمیدهد ولی خییلی باهوش است زیاد هم با گوشی بازی میکند وقتی عصبانی میشود داد میزند و گریه میکند بیشتر وقت ها هم خواهرش را خنج میزند جوری ک دست های خواهرش همش خنج خنجی است یا بعضی وقت ها وسایل خانه را پرت میکند چیکار کنم؟ لطفا هر چه زود تر کمکم کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۱:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
پسرشش ساله ای دارم که شدیدعصبی بی ادب پرخاشگر وکم عقل است همه رامیزندفرارمیکندخودرامیزنددائم گریه میکندحرفهای زشت میزندهمه جا رابهم میریزد چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من پسر ۷ سال و نیمی دارم ک پرخاشگر است و حرف پدرو مادرش را گوش نمیدهد ولی خییلی باهوش است زیاد هم با گوشی بازی میکند وقتی عصبانی میشود داد میزند و گریه میکند بیشتر وقت ها هم خواهرش را خنج میزند جوری ک دست های خواهرش همش خنج خنجی است یا بعضی وقت ها وسایل خانه را پرت میکند چیکار کنم؟ لطفا هر چه زود تر کمکم کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
کتک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام پسر چهار ساله ای دارم که پرخاشگر است واگر چیزی بخواهد این قدر داد میزند تا به دست بیاورد با او چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
پسر منم ۴ سال داره دقیقن همیکارو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام پسری دارم ۷ ساله که کلاس دوم ابتدایی می باشد که بسیار لجباز می باشد که نه حرف پدر نه حرف مادر را گوش می دهد اما بسیار باهوش است اما رفتارش برعکس در مدرسه عالی است که وقتی برای معلمش تعریف می کنم تعجب میکند و می گوید در مدرسه همچین رفتاری ندارد با هر زبانی که بگویید باهاش صحبت کردم اما گوش نمیدهد نمی دانم دیگر چه کنم.
آخرین اخبار