به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز "تکریم مادران و همسران شهدا"، روایتی از دلتنگی مادران و همسران شهدا را از نظر می‌گذرانید.

/////////////////به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) همسر حضرت امیرالمومنین (ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس است. فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌البَنین زنی مؤمن، فاضل و به شدت دوستدار خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) بود که چندی پس از شهادت حضرت زهرا (س) با امام علی(ع) ازدواج کرد.

ثمره‌ی ازدواج ایشان با امیرالمؤمنین (ع) ۴ پسر به نام‌های عبدالله، جعفر، عثمان و حضرت عباس (ع) بود. هر چهار فرزند ام‌البنین در کربلا در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند. حضرت ام‌البنین (س) با تقدیم چهار پسر خود، فداکاری را به حد کمال رساند؛ به همین دلیل سالروز وفات ایشان به عنوان روز "تکریم مادران و همسران شهدا" نامیده شده است.

مادران شهدا فرزندانی تربیت کردند که با اقتدا به مولایشان امام حسین (ع) از عزیزترین کالای خود یعنی جان، گذشتند تا به شهادت که آرزویشان بود، برسند. این شهدا با تقدیم جان خود برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچین امنیت و آرامش مردم، همه‌ی ملت ایران را مدیون خود کرده‌اند.

مادران و همچنین همسران شهدا پس از شهادت عزیزشان، سال‌های زیادی با غم فراق آن‌ها گذر زمان کرده‌اند؛ به خصوص همسران آن‌ها که سایه‌ی سر خود و پدر فرزندانشان را از دست داده‌اند، سال‌های طولانی پس از شهادت همسرشان را با مشقت زیاد سپری کرده‌اند.

در بین خانواده‌های شهدا، مادران و همسران شهدای مفقود‌الأثر بیش از سایرین متحمل سختی شده‌اند. آن‌ها در طول سال‌های پس از جنگ نه تنها از غم فراق شهیدشان رنج می‌بردند، بلکه بی‌اطلاعی از وضعیت عزیزشان، غم آن‌ها را دو چندان می‌کرد. به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، این خانواده‌ها که حتی نمی‌دانستند فرزندشان زنده است یا نه، هر شب برای آن‌ها مثل شب عملیات بود.

مادران و همسران شهدای گمنام که چند دهه قبل، فرزند رشید خود را به میدان نبرد با دشمنان اسلام و ایران فرستادند، یا تا آخر عمر هیچ وقت فرزند خود نمی‎بینند و یا پس از ده‌ها سال چند تکه استخوان به جا مانده از فرزندشان را به آن‌ها تحویل می‌دهند.

مادر شهید بهروز صبوری یکی از مشهورترین مادران شهدای گمنام است. در یکی از مواردی که این مادر به دنبال پیکر فرزند شهیدش می‌گشت، فیلمی از غم و اندوهش منتشر شد که به دلیل تأثیرگذار بودن، این ویدئو در فضای مجازی به شدت منعکس شد.

این شهید گمنام در سن 18 سالگی و در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به شهادت رسید. پیکر این شهید مفقود الأثر دوران دفاع‌مقدس بعد از 31 سال شناسایی شد و در جریان خاک سپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال 1389 تدفین شد. در سال 92 پس از نمونه‌گیری از خون مادر شهید و دیگر اعضای خانواده وی و تطابق با نمونه DNA اخذ شده از استخوان‌های شهدای گمنام، هویت شهید صبوری مشخص شد و به درخواست خانواده وی با حضور با شکوه مردم در امامزاده حسن (ع) تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

مادران شهدا ادامه دهنده راه حضرت ام‌البنین(س)

 

 

برچسب ها: شهدا ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
روح همه شهدا شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
شهدا شرمنده روی شماها هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۲۱:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
واقعا همه ما مقابل خون شهدا باید جوابگو باشیم توی گلزار شهدا داشتم سن شهیدا را میخوندم یکیشون ۱۱سال داشت اینها برای بر پایی دین خدا از زندگی خوشی جوانی شون گذشتن ماچکار میکنیم واقعا شهدا چه دنیای داشتن چی فکر میکردن ما چی فکر میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی گریه کردم خدا به همشون صبر بده
Austria
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
سلام کاش کسانیکه امروز دنبال برداشتن چادر از سرهستند میدانستند که شهدای عزیز ما برای نیفتادن چادر از سر سردادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا بهشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
مردم نميدونند كه بوسيدن جمجمه توسط مادر يعني چي ..