رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به افزایش واردات ماهی تیلاپیلا به کشور گفت:با استفاده از آب‌های شور به دنبال پرورش این آبزی در استان هستیم.

آب شور قم،ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی تیلاپیلا استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم طلایی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به مشکل کمبود آب در استان قم اظهار کرد: این مسئله یک چالش برای بخش کشاورزی استان قم است و فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را در بین کشاورزان استان نهادینه کردیم.

وی افزود: چندین شرکت توانمند در زمینه آب و خاک در استان قم در حال فعالیت هستند، امسال 40 میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض دولتی در استان قم برای بحث مدیریت آب در بخش کشاورزی تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطر نشان کرد: طرح تجمیع هزار هکتاری آبیاری تحت فشار و انتقال آب دشت طغرود در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

طلایی آینده آب کشاورزی را در استان قم خوب دانست و تصریح کرد: طرح الگوی کشت در برنامه پنجم توسعه در کشور اجرا نشد، اما در برنامه ششم توسعه اجرای این طرح در کشور شروع خواهد شد بدون اینکه درآمد کشاورز کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: تولید ماهی تیلاپیا در آب‌های شور دارای ظرفیت خوبی است و کشورمان واردات زیادی را در زمینه این ماهی دارد، با استفاده از آب‌های شور به دنبال پرورش ماهی تیلاپیا در استان قم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: 150 میلیون تومان از اعتبارات استان به آموزش فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در استان اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/ش

پرورش ماهی تیلاپیلا در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار