ترامپ و مون جائه این در یک تماس تلفنی ضمن رایزنی درباره اعزام هیأتی از سئول به پیونگ‌یانگ، بر ادامه تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تأکید کردند.

توافق آمریکا و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوآ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش شب گذشته در تماسی تلفنی درباره اعزام هیأتی از سئول به پیونگ یانگ رایزنی کردند و در ادامه تلاارهش‌ها به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تأکید کردند.

ترامپ و مون جائه این در این تماس تلفنی توافق کردند به تلاش‌ها برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای از طریق ادامه روند مذاکراتی که در نتیجه المپیک زمستانی بوجود آمده است، ادامه دهند.

یون یانگ چان، مدیر ارشد رسانه‌ای ریاست جمهوری کره جنوبی، در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد: مون با ترامپ گفتگوی تلفنی داشته تا درباره مسایل شبه جزیره کره از جمله بهبود روابط دو کره گفتگو کنند. این گفتگوی تلفنی شب گذشته انجام شد و نیم ساعت طول کشید.

رؤسای جمهور دو کشور همچنین درباره نتایج دیدار‌های نماینده ویژه و هیأت عالی رتبه کره شمالی از کره جنوبی در طول برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی رایزنی کردند. مون در این تماس تلفنی از برنامه سئول برای اعزام یک نماینده ویژه به پیونگ یانگ در پاسخ به دعوت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد. ترامپ و مون همچنین توافق کردند تا به گفتگو و تبادل نظر نزدیک درباره هرگونه پیشرفتی که در آینده در مذاکرات بین دو کره حاصل شود، ادامه دهند.
انتهای پیام/

محور گفتکوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار