فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:حق مسلم مردم پرسشگری از صاحبان قدرت است و احدی نمی‌تواند ادعا کند که از پاسخگویی معاف است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا در شانزدهمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری با اشاره به عنوان این برنامه یعنی مردم پرسشگر و حکومت پاسخگو گفت: پرسشگری شامل همه مسئولان می‌شود.

وی ادامه داد: در نهاد انسان وجود پرسشگری نهادینه شده است و روانشناسان می‌گویند کودک از دوران سه سالگی می‌خواهد همه چیز را بداند و پرسش می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در وجود ما به دلیل حب نفس نسبت به پاسخگویی فرار می‌کنیم و آن را نمی‌پسندیم. باید همه انسان‌ها هم پرسشگر و هم پاسخگو باشند هیچکس نمی‌تواند خود را از پرسشگری معاف بداند.

حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا با تاکید بر ضرورت تقویت پرسشگری در وجود انسان، بیان کرد: مسئله پاسخگویی نیز اهمیت زیادی دارد و در قرآن کریم روی مسئله پرسشگری و پاسخگویی بسیار تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه فقط از خداوند نمی‌توان سوال کرد، افزود: حق مسلم مردم پرسشگری از صاحبان قدرت است و احدی نمی‌تواند ادعا کند که من از پاسخگویی معاف هستم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اگر پاسخگویی و پرسشگری وجود داشته باشد اعتماد میان مسئولان و مردم تقویت می‌شود و از فساد جلوگیری می‌شود. مردم هم می‌توانند آزادانه انتقاد و اعتراض کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا در پایان خاطرنشان کرد: اعتراض‌ها از اینجا نشات می‌گیرد که ما وقتی مسئولیتی می‌گیریم خودمان را از پاسخگویی معاف می‌کنیم. چرا نباید مردم آزادانه انتقاد کنند چرا در کشورمان فضایی را برای صاحب نظران و منتقدان تعبیه نکنیم که آنان نظرات خود را بیان کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار