در حالیکه فضای مجازی و خبرگزاری‌ها از نجات دو کوهنورد مفقود شده خبر داده بود دبیر هیات کوهنوردی سیستان و بلوچستان این خبر را رد کرد.

جواد راشکی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان گفت: دو کوهنورد تهرانی به همراه یکی از کوهنوردان زاهدان ساعت ٨ صبح دیروز علی رغم مساعد نبودن شرایط صعود بدلیل وضعیت جوی تصمیم به صعود به قله ٤٠٥٠ متری تفتان گرفتند، اما در پناهگاه علی رغم تذکرات لازم به آن‌ها و اینکه تجهیزات حرفه‌ای این رشته را هم به همراه نداشتند کوهنوردان تهرانی همچنان به صعود خود اصرار می‌ورزند، اما کوهنورد زاهدانی باز می‌گردد.

وی افزود: پس از گذشت ساعت‌ها و اینکه از این دو کوهنورد خبری نبود مرحله اول ساعت ٢٢ دیشب تماس تلفنی با آن‌ها گرفته شد که خوشبختانه حال این کوهنوردان خوب گزارش شد و از آن‌ها خواسته شده که در همان محل گزارش شده باقی بمانند تا نیرو‌های امدادی خود را به آن‌ها برسانند، اما متاسفانه علی رغم اعزام نیرو‌های امدادی، خبری از این کوهنوردان نبود و مجددا ساعت یک بامداد موفق به یک تماس تلفنی دیگر شدیم که در این تماس افراد کوهنورد با حال بد فقط هذیان گفتند و این مرحله برای کوهنورد مرحله خوبی نیست.

دبیر هیات کوهنوردی استان گفت؛ دیشب دمای هوا در منطقه منفی ٥ درجه بوده و امروز هم که یک بالگرد و گروهی ٤ نفره از زاهدان برای نجات کوهنوردان مفقود شده اعزام شده اند سرعت وزش باد حدود ٨٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

راشکی خاطر نشان کرد؛ در همین بین گروهی ٢٠ نفره از اصفهان قصد صعود به تفتان را داشتند که به آن‌ها اجازه‌ی چنین کاری داده نشد.

وی از بکارگیری تمام تلاش و ظرفیت‌ها برای نجات این کوهنوردان خبر داد و تصریح کرد؛ اگر چه امید‌های کمی وجود دارد، اما از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

نجات یکی از کوهنوردان در ارتفاعات تفتان

دبیر هیات کوهنوردی سیستان وبلوچستان گفت : یکی از کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات تفتان پیدا شد و  در شرایط خوبی قرار دارد.

وی افزود :تلاش برای يافتن كوهنورد ديگر ادامه دارد.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.