رئیس ستاد بازسازی سرپل ذهاب گفت: برای ساخت واحد مسکونی ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود.

پرداخت وام 7 میلیونی جهت ساخت واحدهای مسکونی/تحویل بیش از هزار کانکس به زلزله‌زدگان شهر سرپل‌ذهاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید دیمویی رئیس ستاد بازسازی سرپل ذهاب با اشاره به احداث واحد‌های تخریب شده زلزلهکرمانشاه، اظهار کرد: در سرپل ذهاب ۷۲۶۷ واحد شهری شامل ۶۵۰۲ واحد مسکونی و ۷۶۵ واحد تجاری ۱۰۰ درصد تخریب شد که تاکنون آوربرداری ۳۴۷۹ واحد احداثی آغاز شده است.

وی با بیان این‌که پی‌کنی ۶ پلاک شامل ۱۱ واحد انجام شده و ۴۷۷۰ نفر نیز برای دریافت وام بلاعوض اجاره‌بها به مبلغ ۵ میلیون تومان به بانک معرفی شده‌اند، تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰۰ نفر ۵ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به این‌که تاکنون ۱۰۵۱ کانکس به مالکان یا مستاجرانی که در واحد‌های ۱۰۰ درصد تخریبی بوده‌اند، پرداخت شده است، افزود: تاکنون ۵۱۵۵ واحد برای صدور پروانه ساخت به شهرداری معرفی شده‌اند، ضمن این‌که ۳۹۸۰ نفر نیز برای تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ارجاع داده شده‌اند.

مقام مسئول بنیاد مسکن انقلاب با یادآوری این‌که برای واحد‌های احداثی ۴۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، گفت: علاوه بر این ۶ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض نیز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دیمویی تهیه رایگان نقشه مهندسی تا ۱۰۰ مترمربع (معادل یک میلیون تومان) را از دیگر تسهیلات ارائه شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اعلام کرد و افزود: شهر سرپل ذهاب برای تسریع در روند نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده به سه بخش تقسیم شده و استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان عهده‌دار بخشی از کار شده‌اند.

انتهای پیام/ف

کمک بلاعوض ۷ میلیونی برای ساخت مسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.