نخستین المپیاد ملی بازی‌های فکری رویش با حضور هزار و ۱۰۰ دانش آموز از ۱۱ استان کشور در شیراز آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن کلاری مدیر سازمان دانش آموزی استان فارس با بیان اینکه این دانش آموزان در ۱۲ رشته که مهترین آن‌ها رشته‌های دومینو، جنگا، روبیک و پنتاگو برای دوره متوسط اول و دوم و رشته‌های لیوان چینی، دومینو، ریورسی و بلک آس برای دوره ابتدایی است، با یکدیگر رقابت می‌کنند، اظهار داشت: این رقابت ۴۸ برگزیده خواهد داشت.

وی بیان کرد: آشنایی دانش آموزان با بازی‌های فکری و دور کردن آنان از بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی از مهمترین اهداف برگزاری این رقابت‌ها است.

کلاری ادامه داد: در این المپیاد دانش‌آموزان با بازی‌های فکری مطابق استاندارد المپیاد بازی‌های فکری جهان (MSO) آشنا می‌شوند و نفرات اول هر رشته به مسابقات جهانی که مرداد سال آینده در هلند برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه دراین المپیاد ملی ۶۰۰ نفر از فارس رقابت می‌کنند، تصریح کرد: این دانش آموزان برگزیدگان مرحله استانی المپیاد هستند و حدود ۳ هزار دانش آموز از سراسر کشور طی دو سال متقاضی حضور در المپیاد رویش بودند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: بازی‌های فکری سبب بروزخلاقیت، هیجانات و استعداد‌ها در کنار تعامل‌های گروهی و فردی در دانش آموزان می‌شود.

کلاری از راه اندازی بازیخانه در شیراز برای نخستین بار خبر داد و افزود: ما برای نخستین بار بازیخانه که همانند کتابخانه، محلی برای بازی و امانت گرفتن کتاب است را در کتابخانه دانش اموز راه اندازی کرده ایم.

المپیاد رویش تا دوازدهم اسفند در کتابخانه دانش آموز و سالن رضوان شیراز میزبان رقابت دانش آموزان خواهد بود.
انتهای پیام/ر

رقابت فکری هزار و ۱۰۰ دانش آموز در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.