شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه اعلام کرد آمریکا در مناطق تحت کنترل نیرو‌های «ی پ گ» در شمال سوریه، ۲۰ پایگاه نظامی تأسیس کرده است.

آمریکا در شمال سوریه بیست پایگاه نظامی تأسیس کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت ترکیه، شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه اعلام کرد آمریکا به گروه موسوم به یگان‌های مدافع خلق «ی پ گ» سلاح‌های مدرن تحویل داده و در مناطق تحت کنترل این گروه در سوریه، بیست پایگاه نظامی تأسیس کرده است.

شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه هشدار داد: برای بازگشت صلح و امنیت و ثبات در سوریه تلاش می شود. اما مداخله های نیروهای خارجی مانع حل بحران سوریه می شود. آمریکا بدون اجازه دولت سوریه، منطقه التنف –منطقه مثلث مرزی بین سوریه، عراق و اردن– را اشغال کرده است. در این منطقه، اردوگاه پناهندگان رکبان که اردوگاهی بدنام است احداث شده است. در این منطقه، عناصر گروه های مسلح آزادانه رفت و آمد می کنند. اجازه داده نمی شود که کاروان‌های کمک انسانی به اردوگاه رکبان وارد شوند. لذا با توجه به این وضعیت، ادعای آمریکا برای مبارزه با تروریسم جای سؤال دارد.

همچنین به گزارش روزنامه ملیت به نقل از پایگاه خبری پالمیرا مانیتور، آمریکا در منطقه التنف 600 تفنگدار دریائی و نیروهای ویژه تحت حمایت خودروهای زرهی جنگی اعزام و مستقر کرده است. نیروهای مخصوص آمریکا در پایگاه نظامی التنف –که دو سال پیش تأسیس شد– مستقر شده‌اند و کنترل منطقه مرزی التنف را در اختیار دارند. آمریکا در این پایگاه گروه‌های مسلح را آموزش می دهد.

ژنرال والری گراسیمو، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، در اواخر سال 2017 میلادی اعلام کرد آمریکا در پایگاه نظامی التنف، تروریست‌های داعش را آموزش می دهد.
انتهای پیام/

ایجاد 20 پایگاه نظامی آمریکا در مناطق تحت کنترل ی پ گ در سوریه

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
سازمان ملل برای رهائی مردم دنیا از شر نیروهای نظامی آمریکا باید این کشور را وادار به جمع آوری نیروهای نظامی اش از سایر مناطق دنیا کرده و تجاوزات این کشور به سوریه ، یمن ، عراق و افغانستان و پاکستان محکوم کند .
آخرین اخبار