در نخستین مجمع سلامت استان از فعالان عرصه بهداشت و درمان و دستگاه‌های موثر در بهبود شاخص‌های سلامت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در این مراسم از خدمات مشاوران سلامت، دستگاه‌های اجرایی برتر، مربیان مهد کودک ها، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و رسانه برتر قدردانی شد.

استاندار قزوین دراین مراسم که با شعار گفتمان ترک بدنی نوید بخش سلامت و نشاط در استانداری برگزار شد گفت: سلامت موضوع گسترده‌ای است و به درمان محدود نمی‌شود از این رو باید به تمام ابعاد آن توجه کرد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: دستگاه‌ها و سمن‌ها باید مردم را به حوزه سلامت حساس کنند.

استاندار به چالش‌های موجود در حوزه سلامت روان در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم بویژه در اختلالات مربوط به روان اصلا توجهی نمی‌کنند و کمتر در این زمینه آموزش دیده اند.

وی گفت: اگر به پیشگیری و به نقش عوامل اجتماعی در توسعه سلامت توجه نکنیم به طور قطع شاهد افزایش بیماران خواهیم بود.

استاندار گفت:برای تامین و توسعه سلامت در جامعه تمام بخش‌ها اعم از بخش تولید، دستگاه‌های دولت، رسانه‌ها و خانواده‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.

محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم  با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان و کم هزینه‌تر از آن است گفت: هر چه تشکل‌های مردم نهاد را تقویت کنیم و از سرمایه اجتماعی مردم استفاده کنیم، می‌توانیم بیشتر در حوزه سلامت تاثیر گذار باشیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۵۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ به بخش سلامت اختصاص یافته است.

محمدی با اشاره به تصویب قانون افزایش مالیات بر فروش دخانیات گفت: عوارض ناشی از این قانون باید در حوزه تربیت بدنی و سلامت مصرف شود.

انتهای پیام/

برگزاری مجمع خیران سلامت در این قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار