یک فیزیوتراپ در خصوص مشکلات ناشی از نشستن نادرست هنگام دیدن فوتبال در ورزشگاه‌ها توضیحاتی داد.

نحوه صحیح نشستن روی صندلی هنگام تماشای فوتبال در ورزشگاه‌هامصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ممکن است برای تماشاگران فوتبال در استادیوم ها ایجاد شود، التهاب انتهای استخوان ستون فقرات (دنبالچه) به دلیل سفت بودن صندلی‌های ورزشگاه‌های کشور است.

این فیزیوتراپ ادامه داد: بر اثر التهاب دنبالچه درد شدیدی مانند حالت شکستگی استخوان در نواحی نشیمنگاه بروز پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه  افراد معمولا در حین تماشای بازی به سمت جلو خم می‌شوند در ابتدا همه بار وزن بر روی عضلات می‌افتد که پس از خسته شدن عضلات و تضعیف آن  بر روی ستون فقرات و غضروف‌های آنها فشار وارد می شود.

ادیب حسامی عنوان کرد: هنگامی که وزن افراد بر اثر نشستن نادرست بر روی ستون فقرات می‌افتد در کوتاه مدت باعث گرفتگی عضلات و درد در این ناحیه شده و در طولانی مدت باعث بروز درد شدیدی در قسمت ستون فقرات می شود؛ افرادی که دارای سابقه دیسک هستند این درد آن‌ها تشدید پیدا می‌کند.

این فیزیوتراپ با اشاره به اینکه نشستن نادرست هنگام تماشای فوتبال باعث تحریک عصب سیاتیک در افراد مستعد می‌شود، اظهار کرد: برای درمان درد‌های ناحیه ستون فقرات بهتر است افراد استراحت مطلق داشته باشند و پس از مدتی عضلات را با تمرین ورزشی تقویت کنند.

وی یادآور شد: لیزردرمانی، تحریکات الکتریکی و ارسال امواج فراصوتی با هدف ایجاد گرما در قسمت دنبالچه می توانند به همراه خوردن قرص‌های ضد التهاب در درمان آن موثر باشد.

انتهای پیام/

مشکلات ستون فقرات برای تماشاگران فوتبال در استادیوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار