نماینده مردم تهران گفت: احزاب و تشکلها باید تلاش کنند تا حاکمیت و دولت زمینه و بستر گفت‌وگو را فراهم کنند.

احزاب باید زمینه‌های گفت‌وگو را فراهم کنندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پروانه مافی نماینده مردم تهران در همایش فصلی خانه احزاب که امروز پنجشنبه (10 اسفندماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: احزاب باید زمینه‌هایی که مطالبات مردم در آن مطرح می‌شود را فراهم کرده و بستری ایجاد کند که سازمان‌های مردم نهاد بتوانند در آن فعالیت، بروز و ظهور پیدا کنند و در عین حال با وجود حاشیه‌های امنیتی دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه  احزاب باید جامعه مدنی را تقویت کنند، افزود: در این دوران گذر که به سمت مدرنیته و توسعه پیش می‌رویم لازم است که احزاب ساختار قدرت را متقاعد کنند تا مجموعه حاکمیت و دولت، ساختار دولت را کوچک کند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: وقتی میزان مشارکت بالاست حب و بغض و خفگی رخ نمی‌دهد؛ اگر مشارکت پایین باشد مردم احساس می‌کنند در اداره کشور دخیل نیستند و این امر باعث ایجاد شکاف بین ملت و دولت شده و پیامد‌های آن قطعا جبران ناپذیر است.

وی تاکید کرد: احزاب و تشکلها باید تلاش کنند تا حاکمیت و دولت زمینه و بستر گفت و گو را فراهم کنند، بارزترین شعاری که در ۴۰ سال گذشته داشتیم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و باید دید با این شعار چه کردیم و دستاورد‌های ما چه بوده است.

مافی بیان کرد: در زمینه استقلال سیاسی دستاورد‌های غیر قابل انکاری داشتیم؛ امروز ایران در منطقه نقش پررنگی داشته و اثرگذاری شاخصی دارد؛ در عرصه‌های بین المللی هم نقش کشورمان بسیار پررنگ است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: فقر قابل کنترل و مهار است و باید گفت که در رسیدگی به روستا‌ها تلاش‌های غیر قابل انکاری صورت گرفته، اما در زمینه فراهم آوردن بستر آزادی در دولت‌های مختلف در این سال‌ها گاهی موفق و گاهی ناموفق بودیم؛ احزاب باید نقش نظارتی مردم را پررنگ و آنها را در وظیفه‌ای که باید انجام دهند، یاری کنند.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: عقلای اصلاح طلب و اصولگرا باید کنار هم بنشینند و فارغ از نظرات جناحی گفت‌وگوی ملی انجام دهند، مسائل کشور را به خاطر مردم حل کنند. ما باید در چارچوب گفتمان داخلی خانواده انقلاب کنار هم نشسته و مشکلات را حل کنیم تا از خسارت ناشی از گفتمان خارج از خانواده انقلاب در امان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، حاکمیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار