بسته خبری حج و زیرات///////////// 100 هزار زائر در نوروز ۹۷ به عتبات اعزام می‌شوند/ارتقای روابط سازمان حج و زیارت و هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران حج و عتبات/مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از تاریخ سوم تا دهم اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

۱۰۰ هزار زائر در نوروز ۹۷ به عتبات اعزام می‌شوند

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: پس از انجام پیش ثبت‌نام و ثبت نام و قرعه کشی و همچنین تعیین اولویت‌های اعزامی به عتبات، ۱۰۰ هزار زائر در طول نوروز سال ۹۷ و در قالب چندین کاروان‌ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت به زائران عتبات در نوروز ۹۷ تصریح کرد: اقدامات لازم برای تشرف زائران عتبات عالیات در نوروز سال ۹۷ انجام شده است و درصدد هستیم تا کیفیت خدمات مورد نیاز این افراد را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

 

هزینه حج 97 و زمان اولین پرواز مشخص شد

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت:ثبت نام حج 97 از 8 اسفند آغاز می شود که با اعلام نام کاروانها کسانی که فراخوان شده اند می توانند ثبت نام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کسانی که تا پایان دیماه 85 ثبت نام کرده اند اکنون فراخوان شده اند، ادامه داد: به دلیل تفاوت مسکن و پروازها حدود 23 قیمت متفاوت اعلام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: پایین ترین سطح پرداخت 12 میلیون و 100 هزار تومان و بالاترین 17 میلیون و 100 هزار تومان است.

محمدی گفت:کاروان هایی که اولین پرواز است و از 26 تیر آغاز می شود، مدت اقامتشان حدود 40 روز خواهد بود.

 

ارتقای روابط سازمان حج و زیارت و هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران حج و عتبات

در دیدار علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر با حمید محمدی  رئیس سازمان حج و زیارت بر ارتقای روابط مرکز پزشکی حج و زیارت و هلال احمر برای خدمت رسانی بهتر به زائران حج و عتبات تاکید شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به شرایط حج در سال‌های اخیر و همزمانی با گرم‌ترین شرایط آب و هوایی عربستان بر ضرورت ایجاد تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مدبرانه به حجاج تاکید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: در سال‌های گذشته مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان یکی از بخش‌های خدمتگزار در حج وظیفه بهداشت و درمان حجاج را بر عهده داشته است، اما چشم انداز ما این است که با تقویت روحیه اتحاد و همدلی در میان مجموعه پزشکی همه کشور‌های اسلامی در حج، این وظیفه را حتی فراتر از خدمات درمانی به زائران ایرانی ببینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار