تابلوی «عصر عاشورایی دیگر» به مناسبت فرا رسیدن روز تکریم مادران و همسران شهدا در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا ساقی مسئول موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی گفت: این تابلو عکس صحنه‌پردازی شده، اثر و اهدایی سیداحسان باقری است که در یکی از تالارهای گنجینه هدایای مقام معظم رهبری در طبقه همکف این موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

وی افزود: اثر هنری حاضر با الهام از تابلوی عصر عاشورای استاد محمود فرشچیان؛ نگارگر برجسته کشور، وداع مادران، همسران و خواهران شهدا را با تابوت‌های این لاله‌های گلگون‌کفن به تصویر کشیده است.

مسئول موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی افزود: همچنین این تابلو نگاهی متفاوت به عاشورای امروز داشته و تابوت خالی شهدای جنگ تحمیلی را با ذوالجناح برگشته خالی از سوار عصر عاشورا مقایسه کرده است.

ساقی گفت: تابلوی عصر عاشورایی دیگر، به سبک ژورنالیسم، با تکنیک عکاسی صحنه‌پردازی شده و به ابعاد 100×70 سانتی‌متر در شهریور ماه 1393 خلق شده و در سال 1394 به رهبر معظم انقلاب اهدا شده است.

وی افزود: مجموعه‌‌‌ای از آثار قرآنی و هنری مانند تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی که توسط سران کشورهای خارجی، شخصیت‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌‌ای (مدظله العالی) اهدا شده، در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری این آستان مقدس به نمایش درآمده است.

انتهای پیام// م.م

نمایش تابلوی «عصر عاشورایی دیگر» در موزه آستان قدس رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.