مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۳ هزار نفر روز تبلیغ در مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط مبلغان بومی و غیر بومی اعزامی در این استان انجام شد.

حجت الاسلام علی خیور مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: ۴۳ هزار نفر روز تبلیغ در مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط مبلغان بومی و غیر بومی اعزامی از قم، مشهد، تهران و اصفهان امسال در این استان انجام شد.

حجت الاسلام علی خیور افزود: سال گذشته سیستان و بلوچستان تنها دارای ۶۷ روحانی مستقر در نقاط محروم استان بود که با رایزنی‌های انجام شده با مرکز و تخصیص سهمیه، همچنین تلفیق روحانیون طرح مهاجر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این تعداد به ۱۵۹ نفر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: بر این اساس امسال ۹۲ نفر از روحانیون واجد شرایط علاوه بر طی کردن مراحل اداری از جمله مصاحبه حضوری در مناطق فاقد روحانی، مستقر و مشغول به انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح تغذیه فکری روحانیون مستقر و غنی سازی فعالیت‌های فرهنگی این افراد، واحد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری هشت کارگاه آموزشی با محوریت تربیت مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، قاچاق کالا و ارز و بحث طلاق، مهدویت، پاکدامنی از منظر آیات قرآنی، شبهه شناسی و شناخت وهابیت کرده است.

مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با هدف رفع مشکلات تبلیغی و نیازمندی‌های این عرصه، امسال روحانیون مستقر با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در قالب همایش طلایه داران تبلیغ دیدار کردند.

حجت الاسلام خیور گفت: امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۵۵۰ مبلغ بومی و حدود ۲۰۰ نفر از روحانیون و مبلغان غیربومی را به نقاط مختلف روستایی و شهری استان اعزام و زمینه استقرار آنان را به نحو احسن فراهم کرد.

وی افزود: در ماه محرم نیز به منظور ترویج فرهنگ اسلامی به ویژه زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا بیش از ۵۵۰ مبلغ مقیم و حدود ۳۰۰ نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه شهر‌های قم، مشهد و اصفهان به مساجد شهر‌ها و روستا‌های محروم سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی اظهار داشت: مبلغان به مدت ۱۲ روز در زمینه برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا (ع)، تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع)، ترویج تلاوت قرآن و احکام الهی و تبیین مباحث امر به معروف و نهی از منکر و سبک زندگی و نظارت بر اطعام و نذورات مردم فعالیت داشتند.

مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در ایام فاطمیه اول ۵۰۰ مبلغ و در ایام فاطمیه دوم ۷۶۰ مبلغ، دهه فجر انقلاب اسلامی ۹۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی و در دهه آخر صفر ۷۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی به امر تبلیغ در نقاط مختلف استان مشغول بودند.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان تنها دارای ۶۷ روحانی مستقر در نقاط محروم استان بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار