رئیس شورای استان تهران گفت: اعتماد افزایی و جذب سرمایه بخش خصوصی رویکرد اصلی شوراهای استان تهران است.

اعتمادافزایی و جذب سرمایه بخش خصوصی رویکرد اصلی شوراهای استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری رئیس شورای استان تهران در نخستین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران با موضوع توسعه پایدار استان تهران که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با هم افزایی و سیاستگذاری هماهنگ بین شوراها برنامه‌ توسعه‌ عادلانه در سطح استان تدوین می‌شود و می‌توانیم شاهد امیدهای تازه و پیشرفت‌ها و بهبود در وضع موجود در سطح استان باشیم.

فخاری گفت: این نشست برای نخستین بار تشکیل شده است تا بیش از همیشه برای تدابیر مشترک و توسعه همه جانبه پایدار در استان تهران بحث و گفتگو شود.

وی با بیان اینکه استان تهران از بسیاری از شاخصه‌های توسعه پایدار نابرخوردار است، گفت: انتظار و تقاضای عمومی برای استفاده از فرصت‌های پایتخت بیشتر است.

رئیس شورای استان تهران ادامه داد: تجربه کشورهای دیگر از جمله کشورهای منطقه در زمینه توسعه پایدار در یک مدل همکاری سیستمی بین دستگاه‌ها و نهادها امکان پذیر است و این موضوع می‌تواند از طریق سیاستگذاری و برنامه ریزی طی یک اقدام مشترک بین نمایندگان استان، استانداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم شود.

وی گفت: استان تهران نیازمند توجه به حل مسئله است و این کارها جز از طریق اعتمادسازی و اعتمادافزایی بین مردم و جذب سرمایه بخش خصوصی و خارجی ممکن نیست.

فخاری با بیان اینکه شوراها می ‌توانند صدای بخش‌هایی از استان باشند، گفت: شوراها می‌توانند رنج ها را بازگو کنند و من امروز را فرصتی می‌دانم که مقدمات پیگیری 12 مورد از جمله مدارس، اشتغال روستایی، الگوهای مدیریت بهینه کمبود آب، بهبود سلامت اجتماعی و روش های نوآوری را آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: این اقدامات را می‌توانیم با جلب سرمایه های خصوصی و خارجی و با هماهنگی و هم اندیشی باهم پیش ببریم.

فخاری تصریح کرد: شورای استان به همت و باور 16 عضو کمیسیون 5 گانه شکل گرفته که جلسات بسیار خوبی در زمینه ورزش و آموزش و پرورش تاکنون تشکیل شده است و در سال 96 طی 4 ماه همکاری بسیاری خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

صحبت‌های فخاری در نخستین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار