مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از تاریخ سوم تا دهم اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

90 درصد کودک آزاری‌ها در محیط خانه اتفاق می‌افتد/ اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی اشتغال به مددجویان بهزیستیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

۹۰ درصد کودک آزاری ها در محیط خانه اتفاق می‌افتد

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور، با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد کودک آزاری‌ها در محیط خانه و خانواده رقم می‌خورد، اظهار کرد: ۱۰ درصد موارد کودک آزاری‌ها نیز در محیط بیرون از خانه، به وقوع می‌پیوندد که این ۱۰ درصد نیز موارد مختلف کودک آزاری را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وقوع خشونت های خانگی بر علیه کودکان، تصریح کرد: اغلب موارد کودک آزاری، در محیط های بسته و خصوصی خانه‌ها که کسی اطلاعی از آن ندارد، اتفاق می‌افتد.

ارائه خدمات به بیش از 12 هزار معلول در 234 مرکز توانبخشی

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از خدمات رسانی به 12 هزار و 500 معلول در 234 مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان تهران در دو شیفت روزانه و شبانه روزی خبر داد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر در مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان تهران 12 هزار و 500 معلول تحت مراقبت هستند و معلولان فوق در 234 مرکز توانبخشی استان تهران خدمات مربوط به حوزه توانبخشی را دریافت می‌کنند.

وزارت کشور همکاری مناسبی در برگزاری جلسات ستاد مناسب سازی ندارد

ابراهیم کاظمی مومن سرایی در ادامه خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، متشکل از 14 عضو است و ریاست آن بر عهده وزیر کشور است که معاون عمرانی وی به عنوان جانشین او و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز به عنوان دبیر ستاد مناسب سازی کشور در در جلسات ستاد حاضر می شوند.

وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه چگونگی تشکیل جلسات ستاد مناسب سازی کشور، جلسات این ستاد باید هر 2 ماه یک بار، در وزارت کشور و با حضور سایر اعضا تشکیل شود و نتیجه مباحث اعضا به عنوان مصوبات مناسب سازی کشور به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود.

اشتغال و نشاط آفرینی از اهداف اصلی پروژه شبکه همبستگی سلامت

فریبا درخشان نیا مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه شبکه همبستگی سلامت ویژه کودکان کار اظهار کرد: موسسات و کلینیک های مددکاری اجتماعی با جدیت، سازمان بهزیستی کشور را در خصوص اهداف مشترک در حوزه کودکان کار همراهی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: آینده روشن برای کودکان کار با همکاری دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر در این حوزه رقم خواهد خورد و پروژه شبکه همبستگی سلامت ویژه کودکان کار یکی از اقداماتی است که با همکاری سازمان بهزیستی و ۲۳ مجموعه مردم نهاد اجرا می‌شود.

ضرورت فراهم کردن بسترهای منطقی و علمی در حمایت از کودکان کار

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران، در مراسم افتتاحیه شبکه همبستگی سلامت ویژه کودکان کار اظهار کرد: فضا و بستری که بر اساس عقل و علم و با دغدغه رسیدگی به امور کودکان کار شکل می‌گیرد، منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلات گوناگون این کودکان می‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه عالمانه به مسائل حوزه کودکان کار و بالا بردن دانش خانواده‌های آن‌ها، بستر و فضایی مناسب را برای حمایت منطقی و عقلانی از این کودکان فراهم می‌کند.

ضرورت افزایش تعامل دستگاه‌های مسئول در حمایت از کودکان کار

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: کاری که ویژه کودکان کار در بوستان ولیعصر عج الله در قالب پروژه شبکه همبستگی سلامت اجرا می شود، شروع خوبی برای حمایت از سایر کودکان کار و ارتقاء وضعیت زندگی این کودکان خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های حمایتی از کودکان کار در سایر مناطق شهر تهران، مستلزم همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها با یکدیگر است.

هدف پروژه همبستگی، ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی کودکان کار است

ماندانا حسینی بمی مدیر پروژه شبکه همبستگی سلامت ویژه کودکان کار، اظهار کرد: اولین بحثی که در اجرای این پروژه مدنظر است ارتقاء سطح کیفیت زندگی کودکان کار و خانواده های این کودکان است.

وی تصریح کرد: ارتقاء سلامت کودکان کار و سطح زندگی آن‌ها، همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان بهزیستی کشور را می‌طلبد.

70 درصد خانواده‌های دارای 2 معلول استان تهران ساکن پایتخت هستند

محمد رضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر 87 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا واگذار شده است و سایر خانواده‌ها با شرایط فوق نیز به تدریج صاحب خانه می‌شوند.

تعامل شهرداری و بهزیستی برای حمایت از کودکان کار و زنان سرپرست خانوار

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بخشی از برنامه‌های حمایتی خود را به کودکان کار و زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: به منظور حذف کار کودک و ساماندهی کودکان کار، حمایت از خانواده‌های نیازمند این کودکان از جمله اقداماتی است که در زمره اهداف این سازمان قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری بین بخشی میان دستگاه‌های مسئول در زمینه رفع مشکلات حوزه کودکان کار و همچنین زنان سرپرست خانوار، از جمله اقداماتی است که در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی تاثیر به سزایی دارد.

اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی اشتغال به مددجویان بهزیستی

فاطمه عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان و خانواده در ادامه با تاکید بر ضرورت پشت سر گذاشتن فرآیند آماده سازی شغلی مددجویان متقاضی وام اشتغالزایی، تصریح کرد: مددجویان فوق پس از طی فرایند آماده سازی شغلی، برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی به بانک‌های طرف قرارداد با سارمان بهزیستی کشور معرفی می‌شوند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان و خانواده، خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی برای تعیین سقف مبلغ اعطای وام به هر یک از مددجویان متقاضی که درخواست آن‌ها به تایید نهایی می‌رسد، توسط کمیته اشتغال تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار