نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: عدالت اجتماعی و کاهش خشونت با رفع مسائل اقتصادی محقق می شود.

فقرمطلق،عامل جرم بیش از ۷۰ درصد زندانیان استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها در محل تالار وحدت دانشگاه باهنر با اشاره به ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این ماده یکی از تکالیف دستگاه قضا ارائه برنامه پیشنهادی به منظور کاهش سالانه ۱۰ درصد آمار جرم در کشور می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر در این زمینه برگزاری همایش پیشگیری از خشونت چالش ها و راهکارها می باشد،ابراز کرد:قسمتی از آثار در حوزه های مختلف انسانی، اجتماعی و … به مسائل اقتصادی باز می گردد و شاید یکی از اصلی ترین مولفه هایی که به جلوگیری از کاهش میزان خشونت کمک می کند، کنترل پیامدهای ناشی از آن می باشد.

پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه هزینه ایجاد خشونت در کشور ما عدد بسیار بالایی است ، بیان کرد:براساس مطالعه یک مرکز معتبر بین المللی دوازده درصد از ارزش تولید ناخالص جهانی برای خشونت تخصیص داده می شود که بر همین اساس سرانه سالانه هزینه خشونت در دنیا نزدیک به ۲ هزار دلار است.

وی افزود:که این مسئله آثار کلان اقتصادی در بخش های مختلف ایجاد می کند و این اثر در نظام اقتصادی کشور ما نیز می تواند احصاء شود که متوجه شویم چه هزینه هایی ناشی از خشونت می پردازیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه باید اتفاقات مهمی در مقابله با خشونت رقم بخورد و در مجلس آمادگی کمک به موضوعات مرتبط با عملکرد کمیسیون اقتصادی را در این زمینه داریم،تصریح کرد:به منظور اقدام عملی یکی از اقداماتی که باید دولت و دستگاه ها در مأموریت های خود القأ کنند کاهش میزان خشونت است و همچنین مسئله دیگر در خصوص قانون گذاری می تواند موثر باشد و بخش دیگری از اقدامات به خود دستگاه قضائی برمی گردد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه آمادگی همکاری با مسائل مرتبط با مجلس آنچه به عنوان بسته پیشنهادی همایش که به کاهش هزینه های ناشی از خشونت در اقتصاد کمک می کند را داریم،ابراز کرد: در حال حاضر کمترین میزان خشونت در ماه های اخیر در شهرستان قلعه گنج بوده و این واقعیت غیرقابل انکار است که بخشی از مسائل مربوط به جرم و خشونت مربوط به مسائل اقتصادی است.

پور ابراهیمی در پایان دلیل جرم بیش از ۷۰ درصد از زندانیان در استان کرمان را فقر مطلق دانست و بیان کرد:ما نمی توانیم عدالت اجتماعی و کاهش خشونت را داشته باشیم مگر اینکه در این حوزه اقدامات اساسی انجام بدهیم.اقدامات بنیاد مستضعفان در رفع چهره محرومیت در قلعه گنج بسیار تاثیر گذار است.

انتهای پیام/س

پور ابراهیمی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار