سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: با دستور استاندار تمهیدات قانونی و اداری لازم برای تاسیس خانه احزاب استان در حال پیگیری است.

تمهیدات قانون برای تاسیس خانه احزاب استان در حال پیگیری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل دهدشتی ظهر چهارشنبه در دیدار با دبیر و اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار شعبه استان بوشهر اظهار داشت: نطفه برخی تصمیم‌سازی‌ها برای استان می‌تواند از دل همین جلسات و موضوعات طرح شده در آن‌ها شکل گیرد.

وی ضمن تاکید بر کار ویژه‌های مثبت احزاب گفت: احزاب به عنوان نهاد‌های واسط میان مسئولان و مردم می‌توانند مشکلات و معضلات را به مسئولان منتقل کنند.

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات همچنین بیان داشت: سیاست اعلامی و اعمالی دولت استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان است و احزاب در همین راستا می‌توانند در ایجاد زمینه و شناسایی و معرفی این نیرو‌ها موثر باشند.

دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تشکیل خانه احزاب تصریح کرد: با دستور استاندار بوشهر تمهیدات قانونی و اداری لازم برای تشکیل خانه احزاب در حال پیگیری است که با ایجاد زمینه مناسب، احزاب باید درخواست خود را برای تاسیس خانه احزاب به استانداری بدهند.

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ضمن اشاره به منشور گفتگوی سیاسی اظهار داشت: منشور گفتگوی سیاسی بر تعامل دوسویه مردم و دولت از یک سو و گفتگوی میان احزاب و جریان‌های سیاسی از سوی دیگرتاکید دارد.

دهدشتی با تاکید بر سامان‌مند کردن فعالیت‌های سیاسی گفت: بنا داریم برای ارتقای کارویژه‌های آموزشی و نهادینه کردن فرهنگ تحزب، کارگاه‌های آموزشی برای احزاب برگزار کنیم.

معاون دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری نیز در ابتدای جلسه توضیحاتی پیرامون روند شکل‌گیری خانه احزاب و لزوم سازواری احزاب با قانون جدید بیان کرد.

خسرو دهقانی در زمینه تاسیس خانه احزاب گقت: حسب دستور استاندار بوشهر مکاتبات و مراودات ضروری مبنی بر آمادگی لازم برای تشکیل خانه احزاب با وزارت کشورو تشکیلات صنفی خانه احزاب انجام گرفته است.

وی همچنین قانون جدید احزاب را در راستای بسط احزاب فراگیر و توسعه احزاب در گستره جغرافیای ملی قلمداد کرد و با استناد به قانون جدید احزاب تاکید کرد: احزاب باید حداقل در نیمی از استان‌های کشور شعبه داشته و در هر استان نیز حداقل در یک سوم شهرستان‌های هر استان دفتر تاسیس کنند تا بتوانند به فعالیت قانونی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/م

تاسیس خانه احزاب استان بوشهر در حال پیگیری است

 

برچسب ها: خانه احزاب ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.