مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ویژه‌برنامه‌های اعتکاف در استان بوشهر تدوین شد.

تدوین ویژه‌برنامه‌های اعتکاف در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اعتکاف استان بوشهر اظهار داشت: اعتکاف از برنامه‌های بسیار مهم است که هر ساله شاهد استقبال خوبی از این برنامه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اعتکاف امسال در دو محور برگزار می‌شود که یکی برنامه‌های ستادی از قبیل: برگزاری جلسات هماهنگی در بخش‌های اجرایی مراکز و تشکل‌های وابسته بر اساس سیاست‌ها و توصیه‌های سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: همچنین برنامه اعتکاف در محور محتوایی شامل طرح مباحث اخلاقی و عبادی، استفاده از سخنرانان توانمند، استفاده از ظرفیت شبکه تبلیغ، مداحان، قاریان و سیاست‌های ابلاغی سازمان در اختیار متولیان امر اعتکاف قرار داده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر برگزاری ایستگاه‌های مشاوره، گفتمان‌های معرفتی در بین معتکفین و سایر برنامه‌های فرهنگی را از برنامه‌های اعتکاف امسال عنوان کرد.

تشکیل ستاد استانی و شهرستانی با مدیریت سازمان، استفاده از مبلغین و مبلغات معتکف و مربیان قرآنی، دعوت از چهره‌های فرهنگی دینی شاخص جهت شرکت در مراسم، فعال کردن هیئات مذهبی، هیئت‌های امنا بانیان و واقفان مداحان و شاعران آیینی، ایجاد فرصت‌های مناسب برای خلوت گزینی شرکت کنندگان، جلوگیری از افراط و تفریط برنامه‌های جانبی معتکفین، تشکیل حلقه‌های بصیرتی معرفتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، مستندسازی فعالیت‌های انجام شده و توجه و اهتمام به دو مراسم ویژه این ایام یعنی ولادت حضرت علی علیه السلام و وفات حضرت زینب کبری (س) از محور‌هایی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین ادیبی کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به ارائه گزارشی از روند برگزاری اعتکاف گذشته و سیاست‌های اعتکاف امسال پرداخت.

انتهای پیام/م

ویژه‌برنامه‌های اعتکاف در استان بوشهر تدوین شد

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.