رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۹۹ معدن در این شهرستان وجود دارد که ۵۳ معدن با سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد ریال فعال و زمینه اشتغال ۷۸۲ نفر را فراهم کرده است.

۷۸۲ نفر در معادن دشتی اشتغال دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، داریوش رزمی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: شهرستان دشتی با دارا بودن بیش از ۳۰ درصد معادن استان بوشهر مقام اول این استان را در این بخش به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: کارخانه سیمان‌مند بزرگترین و مهمترین واحد صنعتی و معدنی شهرستان دشتی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه راه اندازی است که راه اندازی آن تاثیر بسیار بزرگی در توسعه پایدار و اشتغال زایی در این شهرستان دارد.
رزمی، به ظرفیت‌های دشتی برای سرمایه گذاری و توسعه شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: شهرک صنعتی خورموج مرکز شهرستان دشتی در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار در بهترین نقطه شهرستان و در حاشیه بزرگراه خورموج بوشهر واقع شده است.
وی اضافه کرد: این شهرک صنعتی دارای همه زیرساخت‌های لازم شامل برق، آب، تلفن، اینترنت، راه دسترسی آسفالت، روشنایی معابر و فضای سبز است که آماده سرمایه گذاری و راه اندازی واحد‌های تولیدی است.
رزمی گفت: همچنین دومین نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی خورموج دردست اجراست.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی افزود: وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در کوه‌مند و معادن سنگ لاشه، آهک، سیمان، نمک دردشتی آماده سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع مرتبط با صادرات است.
رزمی اضافه کرد: در ۱۰ ماه سال جاری در بخش صنعت ۴۶ پروانه بهره برداری با اشتغال زایی ۶۶۴ نفر صادر شده و ۴۴ واحد نیز جواز تاسیس دریافت کرده‌اند.
وی از توجه و حمایت رسانه‌ها برای توسعه صنعت ومعدن دشتی تقدیر کرد و افزود: فعالیت آزاد و منتقدانه رسانه‌ها سبب شفاف شدن فضای کسب و کار و نظارت بر کارکرد مدیران و دسترسی آسان و فراگیر همه اقشار به اطلاعات مورد نیاز توسعه هر منطقه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/م

اشتغال ۷۸۲ نفر در معادن دشتی

برچسب ها: اشتغال ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.