برگزاری همایش بزرگداشت ناظم الاطبای کرمانی، چاپ کتاب برای مفاخر استان و ویژه برنامه خواجوی کرمانی از برنامه‌هایی است که فرهنگ استان کرمان شاهد آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در جلسه هیئت أمنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان که با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، محمدعلی گلابزاده پژوهشگر تاریخ، امیری رئیس مجمع نمایندگان استان، شهردار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کرمان و به ریاست استاندار کرمان تشکیل شد، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با اشاره به جایگاه ممتاز استان کرمان در ثبت آثار فرهنگی در یونسکو گفت: استان کرمان دارای پیشینه تمدنی قوی است و در آن عالمان بسیاری پرورش یافته اند.
در این جلسه اعضا با تأکید بر اهمیت بزرگداشت مفاخر و نام آوران دیار کریمان با برگزاری همایش بزرگداشت ناظم الأطبای کرمانی ادیب و طبیب قرن سیزدهم هجری در سال ۹۷ موافقت کردند.
ساخت مستند علمی دو زبانه با زمان حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این زمینه، معرفی شخصیت ناظم الاطبا با بهره گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی و اعلام آمادگی قربانی معاون اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برای چاپ کتاب ناظم الاطبا به وسیله این نهاد از برنامه‌های پیش بینی شده برای این همایش بود.
محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به فعالیت کمیته علمی انجمن مفاخر در پارسال و جایگاه و اهداف آن از چاپ کتاب‌های مفاخر کرمان در یک بسته ۲۸ عددی و با کیفیت مطلوب خبر داد.
برگزاری برنامه خاص و ملی تحت عنوان بزرگداشت خواجو همزمان با روز ملی خواجو در سال آینده با مسئولیت کرمانشناسی از مصوبات این جلسه بود.
در این جلسه مقرر شد بازسازی و انجام امور عمرانی آرامستان هنرمندان به وسیله شهرداری کرمان صورت گیرد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و مشارکت انجمن‌های تخصصی عهد ه. دار تشخیص موارد واجد شرایط تدفین هنرمندان شدند و مقرر شد نسبت به تدوین آیین نامه و انجام مراحل اداری اقدام نماید.
انتهای پیام/ی

برگزاری برنامه  ملی برای بزرگداشت خواجوی کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار