75 هکتار از اراضی تصرف شده منابع طبیعی در مهاباد امسال بازپس گیری شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بازپس گیری 75 هکتار از اراضی منابع طبیعی در مهابادرئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی در فرمانداری گفت: در سالجاری ۴۷ هکتار زمین منابع طبیعی توسط سودجویان تخریب  و تصرف و در این رابطه 52 پرونده در سطح شهرستان تشکیل شده است که از این تعداد ۱۹ پرونده به دادگستری ارسال شده است.

مجید پاتو افزود: همچنین حدود ۷۵ هکتار از زمینهای منابع طبیعی امسال  از متصرفان خلع ید و بازپس گیری شده است.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در مهاباد 144 هکتار از اراضی منابع ملی در اطراف شهر و سد مهاباد برای ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان در ادامه با اشاره به اینکه ۶۶۰  اصله درخت  امسال در مهاباد قطع شده است اضافه کرد: در هفته منابع طبیعی تعداد ۱۲ هزار اصله نهال در مهاباد کشت خواهد شد.

فرماندار شهرستان مهاباد هم در این جلسه گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده حتی یک متر مربع زمین منابع طبیعی برای اجرای طرحهای مختلف بدون اجازه فرمانداری و کارگروه حفاظت از منابع طبیعی در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت.

شجاعی افزود: اولویت واگذاری زمینهای منابع طبیعی برای ایجاد باغ و تاکستان با روستائیان است و به هیچ عنوان زمین منابع طبیعی به ساکنان شهری واگذار نخواهد شد.

در ادامه نمایندگان سمن ها و اداره ها دیدگاهها و نظرات خود را در رابطه با برنامه های هفته منابع طبیعی ارائه کردند.

انتهای پیام/ع

رفع تصرف اراضی مهاباد

 

برچسب ها: منابع طبیعی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.