همایش الگوی بازار اسلامی با پیام مرجع عالیقدر جهان تشییع آیت الله جوادی آملی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرای قم برگزار شد.

برگزاری همایش الگوی بازار اسلامی در قم به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛همایش الگوی بازار  اسلامی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ، مسئولان استانی رئیس اتاق اصناف درسالن اجتماعات بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا و با پیام مرجع عالیقدر جهان تشییع حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد.

متن پیام مرجع حضرت آیت الله جوادی آملی در همایش الگوی بازار به شرح زیر است: قرآن عناصر محوری در اقتصاد را در چندین آیه به شرح گفته است و مال را به منزله ستون فقرات یک ملت بیان نموده است و می فرماید ثروت مملکت را به دست سفیهان نسپارید زیرا مال در نظام اسلامی به منزله ستون فقرات یک ملت است و اگر این ستون در اثر ربا آسیب ببیند این ملت فقیر می شود و ملتی که ستون فقرات اقتصادی آن شکسته باشد قدرت قیام ندارد لذا نباید این ثروت در دست بخش دولتی و خصوصی قرار بگیرد و باید در بخش عمومی و در جهت تامین معاش مردم بسته به اندازه تلاش و کوشش اقتصادی خود در جامعه اختصاص داده شود . تولید و اشتغال با ربا ممکن نیست و جنگ با خدا است و جامعه را باید طوری با اقتصاد اداره کرد که هر کس بر سرسفره دسترنج خود بنشیند زیرا حیثیت یک ملت در سایه کرامات مردم آن است.

ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا استفاده از علوم فقهی در کنار دانش دانشگاهی در جهت اسلامی شدن بازار را لازمه اقتصاد پایدار در کشور و حضور در بازارهای جهانی دانست.

آیت الله جوادی آملی گفت : با توجه به نیازهای بازاریان کشور و با توجه به درخواست آنها بیناد بین المللی علوم وحیانی اسرا اقدام به تالیف کتابی در این زمینه نموده است که پاسخگوی بازاریان به مبانی ، اخلاق ، آداب و احکام و خرید و فروش در جامعه می باشد که در مراحل پایانی تالیف خود به سر می برد.

وی گفت : لازمه الگوی بازار اسلامی در جامعه ارتباط موثر میان حوزه علمیه ، دانشگاه و بازاریان می باشد . تا با استفاده از دانش فقهی و به کارگیری آن در عرصه تجارت بتوانیم در حوزه های جدید اقتصادی و در بازارهای جهانی اقدام به فعالیت نماییم. زیرا دانش فقه در همه کارهای انسان وجود داشته باشد و همه افراد باید بر مبنای فقه در جامعه عمل نمایند و بازاریان متدین و انقلابی ما نیز باید از این فنون برای اسلامی کردن بازارها و رونق کسب و کار استفاده نمایند تا با عمل به علوم فقهی اموال خود و مملکت را از نابودی دور نماید و به عنوان یک الگو در امر عمل به علوم و معارف فقهی ، اشاعه دهنده الگوی بازار اسلامی در همه کشور باشند.

رئیس اتاق اصناف قم در این همایش گفت : 60 اتحادیه در قم با جمعیتی بالغ بر 40000 هزار واحد صنفی و 300 عضو هیات مدیره وجود دارد که لازمه حرکت اقتصادی و پویایی بازار وابسته به دانش علوم فقهی و همکاری با حوزه های علمیه است.

انتهای پیام/ش

همایش الگوی بازار در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار