مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه 161 درخت برگ سوزنی در اثر برف شکست‌، گفت: در میان 40 میلیون درخت شهر تهران این تعداد ناچیز است.

علی محمد‌ مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بارش‌های اخیر برف تهران و عملکرد سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی درختان، اظهار کرد: در پی بارش برف‌ هیچ درختی شکسته‌ نشد و تنها شاخه‌های برخی درختان‌ شکسته‌ شدند.

وی در پاسخ به اظهارنظر‌ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه ما خود شاهد شکستگی‌ درختان در سطح شهر بودیم، افزود: در بین 40 میلیون اصله درخت شهر تهران تنها 161 اصله درخت شکست‌ که آن‌ها هم درختان برگ سوزنی بودند و این رقم در مقابل 40 میلیون درخت چندان به حساب نمی‌آید.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تأکید بر اینکه درختان پهن برگ هرس‌ شده‌ بودند، تصریح کرد: در این شرایط برف نمی‌توانست بر روی آن‌ها انباشت‌ شود، لذا شکستگی هم صورت نگرفت.

هیچ درختی در پی بارش برف دچار شکستگی نشد / شاخه‌های شکسته متعلق به منازل مردم بود

وی در خصوص علت شکستگی 161 درخت افزود: ممکن است به دلیل آفتی که در آوندهای چوبی بوده است، دچار شکستگی شده باشند‌.

مختاری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حجم شاخه‌هایی که در سطح شهر بر اثر بارش برف‌ شکستند چقدر بود؟، گفت: هیچ یک از شاخه‌های درختان پهن برگ سطح شهر دچار شکستگی نشدند و شاخه‌هایی که شما در معابر مشاهده کردید، متعلق‌ به منازل شهروندانی بوده است که اقدام به هرس درختان نکرده بودند و زیر برف دچار شکستگی شده بودند.

مختاری با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی شهرداری تهران همیشه کامل است، گفت: از 3 روز قبل که اعلام شد برف می‌آید نیروهای شهرداری به طور کامل آماده شدند تا خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه بارش برف از ساعت 10:20 شنبه شب آغاز شد، افزود: ما از ساعت 14 روز شنبه‌ به همه مناطق 22 گانه از طریق بیسیم‌ اعلام کردیم که آمادگی داشته باشند و همچنین نیروها و کارگران شهرداری برای تکاندن برف درختان و نظافت‌ معابر شهر در آمادگی 100 درصد باشند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به زمان آغاز بارش برف گفت: در این شرایط وقتی که برف بارید همه نیروها آمادگی لازم را داشتند و دیدیم که وقتی شهروندان هنگام صبح به محل کار خود می‌رفتند تمام معابر اصلی باز بود.

انتهای پیام/

شکستن 161 درخت برگ سوزنی تهران در اثر بارش برف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار