مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ‌خرید و فروش حیوانات در چند سال اخیر تبدیل به بازار و تجارتی پر سود برای سوداگران تنوع زیستی و قاچاقچیان گردیده است.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:  به بهانه عید نوروز متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، به عرضه غیرمجاز حیوانات وحشی از جمله سمندر، لاک پشت ، مار  اقدام می‌کنند .

وی گفت: بر اساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش ممنوع است لذا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص ، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

یاوری افزود : از فروشندگان و عموم مردم میخواهیم از خرید و فروش این گونه جانواران اجتناب کنند چرا که علاوه بر نابودی و خطر انقراض برای این گونه از جانوران، سلامت خانواده با توجه به وجود بیماری های مشترک انسان و حیوانات با خرید این جانواران وحشی به خطر می افتد.

یاوری گفت: گشت و نظارت مستمر توسط محیط زیست از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از شهروندان ودوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ز

 


با عرضه کنندگان وفروشندگان حیوانات وحشی برخورد قانونی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.