مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: امروزه شرکت‌های بیمه‌گر ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کنند.

بیمه‌ها ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کنندطاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: مطالعات بخش‌های گوناگون می‌تواند باعث بر هم زدن تعادل زنجیره بین بخش‌های مختلف شود و همین امر موجب بروز نارضایتی‌های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: در سال 95 اگر 7000 میلیارد تومان اوراق چاپ نمی‌کردیم ضرر انباشت ما به بیش از 14000 میلیارد تومان می‌رسید و همین امر مشکلاتمان را در پرداخت بدهی داروخانه‌های بخش خصوصی و تجهیزات پزشکی، همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دوچندان می کرد.

موهبتی در ادامه با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه های ناباروری، عنوان کرد: در خصوص هزینه های ناباروری، بیمه‌ها بسیاری از مبالغ را تقبل نمی‌کردند اما ما با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت 30 قلم دارو را تحت پوشش دارویی خود در حوزه ناباروری کرده‌ایم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در سالیان گذشته بیمه‌ها 50 درصد از هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش خود قرار می‌دادند، تصریح کرد: اما امروزه بین 70 تا 90 درصد هزینه‌های درمان بیماران به وسیله شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود و مردم حدود 10 درصد از تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در بخش سونوگرافی خدمات خوبی به بیماران نابارور ارائه می‌شود؛ همین طور در عمل‌های جراحی هم حمایت‌های ویژه‌ای از این افراد می‌شود اما به طور کلی حدود سه میلیون نفر در معرض بیماری‌ ناباروری در کشور قرار دارند.

انتهای پیام/

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 30 قلم داروی ناباروری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار