۹۰ امامزاده استان قزوین نوروز امسال در طرح آرامش بهاری میزبان گردشگران و هم استانی‌ها است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری برای نهمین سال متوالی از بیست و پنجم اسفند در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: این طرح در ۶۴ امامزاده شهر قزوین اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان٬ ۴۱ روحانی به ۱۵ بقعه شهر قزوین، هفت بقعه در بویین‌زهرا، پنج بقعه در تاکستان و سه بقعه در شهرستان البرز برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و آموزه‌های دینی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام عادل، هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری را علاوه بر میزبانی و خدمت‌رسانی از زوار و مسافران، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اعلام کرد.

وی افزود: برای اجرای این طرح، ۳۰ خیمه معرفت در امامزاده‌ها تهیه شده است تا در قالب مشاوره مذهبی، خانواده، سرگرمی و کودک و در راستای بصیرت‌افزایی و ترویج سبک زندگی اسلامی به زائران خدمات و اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: در کنار غرفه‌های خیمه معرفت، ایستگاه سلامت و ارائه خدمات رایگان به مسافران با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت استان برپا می‌شود.

حجت الاسلام عادل گفت: در این طرح نوروزی ویژه برنامه وفات امام هادی (ع)، حضرت زینب (س) و همچنین میلاد حضرت علی (ع) برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی از اسکان زائر در مکان‌هایی که زائرسرا وجود دارد خبر داد و افزود: در روز‌های اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، فعالیت‌های عمرانی در امامزادگان استان متوقف می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری تا ۱۵ فروردین در امامزادگان استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان قزوین

برچسب ها: اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار