مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:مجوز های لازم در حال اخذ است تا بحث جذب نیروهای متخصص در حوزه آلومینیا و شمش اجرایی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛یحیی نیکدل مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 300 نفر نیروی بومی و هم چنین تیم NFC چین در این واحد مشغول به کار است و به دنبال اخذ مجوز برای جذب نیروهای متخصص دیگری نیز هستیم.

وی گفت: طلبکاری‌های 200 میلیاردی و مشکلات فراوان در بحث تامین مواد اولیه آلومینای جاجرم باعث شد تا جلسه ای در هیئت دولت تشکیل شود که شرایط واگذاری آلومینای ایران اعلام شود.

یحی نیکدل افزود: با توجه به حساسیت بالای این کارخانه در کشور و تاثیرگذاری آن در منطقه، این موضوع به هیئت دولت القا شد که به محض واگذاری این واحد به بخش خصوصی فعالیت آن به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

نیکدل با بیان این موضوع که تنها راه حل مشکل آلومینای ایران ماندن آن در دولت است تصریح کرد: با طرح این مطلب خوشبختانه این واحد صنعتی به طور کامل از لیست فروش خارج شده و هم اکنون در حال فعالیت و مقداری از طلبکاری‌ها اخذ شده و  حتی صادرات به دیگر کشورها نیز انجام شده است.

وی افزود: در حوزه معادن اتفاقات خوبی در استان در حال شکل گیری است و تا کنون توانسته ایم با اعتبار 3 میلیاردو 600میلیون تومان بحث برق کشی به 11معدن را به بهره برداری  برسانیم.

نیکدل پروژه ژئوفیزیک هوایی را منشا اتفاقات خوبی در استان دانست و افزود: این تیم حدود شش ماه است در بجنورد تحقیقات خود را انجام داده‌اند که تاکنون گزارش‌های خوبی را در خصوص شناسایی معادن در استان داده‌اند.

وی با بیان این موضوع که کسبه بازاری معترض به برگزاری نمایشگاه بهاری هستند ، افزود: در دو سال های گذشته این نمایشگاه به دلیل همین موضوع برگزار نشد اما امسال این نمایشگاه در شهرهای دیگر و بجنورد با 100 غرفه از دهم تا نوزده اسفند شروع به کار خواهند کرد.

نیکدل از اجرای تمهیدات لازم در خصوص میوه شب عید خبر داد و اظهار کرد: با همکاری جهاد کشاورزی موضوع تنظیم بازار انجام خواهد شد تا حقوق مصرف کننده و فروشنده به نحو احسن رعایت شود.

انتهای پیام/آ

نیروهای متخصص بومی در حوزه شمس و آلومینا جذب می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.