در پی محدود شدن دسترسی داماد رئیس‌جمهور آمریکا به اطلاعات محرمانه، احتمالا اعتبار او نیز نزد صهیونیست‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی فرانس 24 در گزارشی نوشت: روز گذشته خبرگزاری ها به نقل از منابع آگاهی  در کاخ سفید گزارش دادند که جرد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ و داماد او، قدرت  دسترسی به اطلاعات امنیتی را از دست داده‌ است.

در این گزارش آمده است: کوشنر در واقع  قدرتی مهم و تاثیر گذار در کاخ سفید است. او در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جز جدایی ناپذیر ستاد انتخاباتی ترامپ بود و نقش ویژه ای در به قدرت رسیدن ترامپ داشت. او یکی از تاثیر گذارترین افراد در بهبود و گسترش روابط اسرائیل و آمریکاست؛ از این رو دسترسی نداشتن او به اطلاعات امنیتی و همچنین حاضر نبودن او در جلسه مهم امنیتی کاخ سفید  می‌تواند به قدرت و اثر گذاری او نزد اسرائیلی‌ها آسیب بزند.

آرون دیوید میلر، مذاکره کننده سابق آمریکا در امور  خاورمیانه، در این باره  گفت: آنها ( اسرائیل) می‌دانند او دیگر به اسناد مهم برای بررسی روند صلح میان اسرائیل و فلسطین دسترسی ندارد از این رو اعتبار کوشنر نزد آنها کاسته شده است.

پیش از انتشار این اخبار، جاش رافائل، مشاور کوشنر، گفته بود قصد دارد کاخ سفید را ترک کند؛ چرا که کوشنر در برخی کارها قانون شکنی می‌کند. اندکی پس از واکنش رافائل به اقدامات کوشنر، واشنگتن پست گزارش داد دست‌کم چهار طرف خارجی -چین، رژیم‌صهیونیستی، مکزیک و امارات- نقطه ضعف‌های سیاسی و تجاری کوشنر را برای نفوذ بر او سنجیده‌اند و منتظر فرصت برای اقدام مناسب هستند.

از این رو، منتقدان معتقدند کوشنر گزینه مناسبی برای پیشبرد اهداف تعیین شده نیست؛ چرا که قدرت نفوذ خود را با کارهای نسنجیده کاهش داده است.

تحقیقات برای بازپرسی ویژه در کاخ سفید از کوشنر، به دلیل برخی اقداماتش ادامه دارد و  حدس و گمان ها نشان می‌دهد برخی از این اتهامات در باره موضع او به چین و روابط خارجی است.

وکیل کوشنر در این باره اعلام کرد علیرغم ادامه روند تکمیل پرونده،  او به برخی اطلاعات همچنان دسترسی دارد!

ترامپ در دفاع از داماد خود گفت: کوشنر خدمات زیادی ارائه داده است او انسان تاثیر گذاری است و کارهای برجسته ای انجام داده است من فکر می‌کنم در حق او بی عدالتی شده است.

انتهای پیام/

گزارش فرانس 24 از کاهش دسترسی کوشنر به اطلاعات محرمانه کاخ سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار