رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از انجام مطالعات اکتشافی مواد معدنی در نوار مرزی استان به مساحت 2700 کیلومتر مربع خبر داد.

شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛از انجام مطالعات اکتشافی مواد معدنی در نوار مرزی استان به مساحت 2700 کیلومتر مربع  خبر داد و گفت:در نوار مرزی زیرکوه ماده معدنی لیتیوم شناسایی شده و در مرحله صدور پروانه اکتشاف جهت تکمیل مطالعات اکتشافی است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار کیلومتر مربع مطالعات ژئوفیزیک هوایی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال در این شهرستان انجام و 8 محدوده مستعد فلزی شناسایی شده است،افزود:تمرکز سازمان در این شهرستان بر شناسایی معادن و ایجاد صنایع معدنی است.

شهرکی با اشاره به اینکه در حوزه معدن ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان وجود دارد،گفت:معدن سنگ آهن یکی از این معادن شهرستان بوده که با ذخایر سنگ آهن نیاز آهن واحدهای صنعتی استان را تأمین می‌کند که تاکنون ٢٠٠ میلیون تومان هزینه اکتشاف برای این معدن انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود:نیاز واحدهای صنعتی استان به سنگ آهن در سال آینده بالغ بر یک‌ میلیون تن بوده که این معدن می‌تواند ظرفیت خوبی برای تأمین سنگ آهن واحدهای صنعتی استان محسوب شود.

انتهای پیام/غ

مطالعات اکتشافی مواد معدنی در نوار مرزی خراسان جنوبی انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار