با هدف ارتقای سطح بهداشتی، اجرای طرح ضربت بازدید از آرایشگاه‌های زنانه در شیراز به همت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با هدف ارتقای سطح بهداشتی آرایشگاه‌های زنانه، همزمان با طرح بسیج سلامت نوروزی که همه ساله از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین سال جدید برای افزایش نظارت بهداشتی بر تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس انجام می‌شود، اجرای طرح ضربتی بازدید از آرایشگاه‌های زنانه نیز به همت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر در حال اجراست.

محبوبه قدرت کارشناس نظارت بر اماکن زنانه مرکز بهداشت شهدای والفجر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در این طرح، بیش از ۱۰ گروه دو نفره نسبت به بازدید و نظارت ویژه از تمامی آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی در حال انجام است.

او افزود: در این طرح تمامی موارد بهداشتی این اماکن با اولویت نظارت بر رعایت بهداشت فردی متصدیان، نحوه استریل و ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات کار بررسی شده و ضمن ارائه آموزش‌های لازم و یادآوری‌هایی در این خصوص، با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

قدرت از متصدیان آرایشگر زنانه خواست تا در چارچوب شغلی تعیین شده ارائه خدمت کرده و از انجام هرگونه عمل زیبایی که می‌بایست با نظارت پزشک متخصص پوست انجام شود، خودداری کنند.

او تاکید کرد: انجام این امور از سوی افراد غیرمتخصص در امور پزشکی، می‌تواند موجب آسیب رساندن به زیبایی و لطمات جبران ناپذیر شود، همچنین از متصدیان آرایشگر خواست تا ضمن رعایت نکات بهداشت فردی شامل شستشوی دست ها، استفاده از دستکش و روپوش کار مناسب، نسبت به استریل و ضدعفونی وسایل و ابزار مطابق دستورالعمل اقدام کنند.

به گفته قدرت، بهترین راهکار را برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با آرایشگری که اغلب شامل بیماری‌های قارچی و پوستی می‌شود، استفاده از وسایل اختصاصی برشمرد و ازشهرواندان خواست تا در هنگام مراجعه به آرایشگاه، وسایل شخصی به همراه داشته باشند و ضدعفونی و استریل وسایل و ابزار کار در حضور آنان انجام شود.

کارشناس نظارت بر اماکن زنانه مرکز بهداشت شهدای والفجر تصریح کرد: شهروندان از سلامت مواد آرایشی و بهداشتی اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.
انتهای پیام/ر

برخورد قضایی  با متخلفان آرایشگاه‌های زنانه در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار