بطحایی ضمن انتقاد از جداسازی دانش آموزان مبتلا به بیماری های نادر گفت: تفاهم نامه ای برای حمایت از این دانش آموزان با بنیاد بیماری های نادر به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل خیر نیکوکاران که از نیازمندان دستگیری می کنند قابل تقدیر است و حضور من در این مراسم به دلیل تشکر از افراد خیر گمنام بوده و من دست بوس این عزیزان هستم.
 
وی ادامه داد: در جامعه دانش آموزی تعدادی مبتلا به بیماری نادر هستند و اغلب از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند و آموزش و پرورش باید سهمی در کاهش آلام این افراد و تحصیل آنها داشته باشد.
 
بطحایی عنوان کرد: دانش آموزان سالم و مبتلایان به بیماری های نادر باید با یکدیگر تحصیل کنند و جدا سازی آنها کار صحیحی نیست و باید در جهت درمان این دانش آموزان اقدامات خوبی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از بودجه وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مبتلا به بیماری های نادر در نظر گرفته شده است و در تلاشیم تا بسته های درمانی برای آنها در نظر گرفته شود .

وی افزود : دانش آموزان مختلف باید در کنار هم رشد کنند و مدارس را به تدریج به مدرسه های عادی سوق می دهیم و آموزش فراگیر مبتلایان به بیماری های نادر در آموزش و پرورش انجام می شود همچنین با امضای تفاهم نامه با بنیاد بیماران نادر کمیته ای در این زمینه تشکیل شده است تا قدم های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار