رئیس سنجش پزشکی از آغاز ثبت نام دستیاری دندانپزشکی ۹۷ از امروز و جزئیات ثبت نام خبر داد.

محمد حسین پورکاظمی رئیس سنجش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آغاز ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی خبر داد و گفت: ثبت نام سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی از امروز ۸ اسفند درسایت سنجش پزشکی آغاز می‌شود.

وی در ادامه به ظرفیت سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌ها را دانشگاه‌های علوم پزشکی از فروردین ۹۷ به مرکز سنجش پزشکی اعلام می‌کنند، ظرفیت آزمون سال گذشته حدود ۳۸۰ نفربود و پیش بینی می‌کنیم که ظرفیت امسال هم در این حدود باشد.

رئیس سنجش پزشکی با اشاره به زمان آزمون دستیاری دندانپزشکی ۹۷ گفت: سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی در تاریخ ۱۳ و ۱۴ تیرماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور همزمان با ارشد پزشکی پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

در ادامه شرایط ثبت نام در آزمون را بخوانید.

شرایط عمومی شرکت در سی و دومين دوره آزمون پذيرش دستياری دندانپزشكی

در خصوص دانشجویان سال آخر دکترای عمومی دندانپزشکی

  داوطلبان متأهل فقط یکبار با استفاده از قانون تسهیلات ازدواج جوانان ایرانی (یا در دوره دانشجویی  یا حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی) می‌توانند قبل از انجام خدمت سربازی یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در آزمون دستیاری شرکت کنند.

داوطلبان واجد شرایط آئین نامه استعدادهای درخشان فقط یکبار (یا در دوره دانشجویی و یا حداکثر ٢ سال بعد از فارغ التحصیلی که در خصوص داوطلبان ذکور این مدت تابع قوانین سازمان نظام وظیفه است) با استفاده از آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، مصوب ۲۱ دی ماه ٨٩ می توانند قبل از انجام خدمت سربازی و یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در آزمون دستیاری شرکت کنند.


 دانشجویان سال آخر که فاقد شرایط بند‌های بالا هستند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

 در خصوص فارغ التحصیلان دکترای عمومی دندانپزشکی

فارغ التحصیلان معاف از طرح نیروی انسانی و معاف از خدمات نظام وظیفه با ارائه مدارک مربوطه، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

فارغ التحصیلان مشمول خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) با رعایت کلیه شرایط ذیل اجازه دارند در آزمون دستیاری شرکت کنند:
- خدمات مشمول موضوع قانون، حداکثر سه ماه پس از فراغت از تحصیل شروع شده باشد.
- خدمات مشمول موضوع قانون، در مناطق با ضریب محرومیت چهار پنجم و یا محروم‌تر انجام گیرد.
- در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.
- در صورت عدم قبولی به شرطی می‌توانند در آزمون بعدی شرکت نمایند که شرایط فوق الذکر را تا آزمون بعدی رعایت کنند.

فارغ التحصیلان ذکور مشمول خدمت نظام وظیفه، در صورت پایان خدمت سربازی تا تاریخ ٣١ شهریور ٩٧ مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود، مشروط بر اینکه طرح نیروی انسانی ایشان نیز تا تاریخ مورد اشاره به پایان رسیده و یا معافیت از طرح نیروی انسانی، ارائه کنند.

 فارغ التحصیلان ذکور معاف از خدمت نظام وظیفه، در خصوص طرح نیروی انسانی، مشمول یکی از بندهای الف، ب و یا ج خواهند بود که باید مدارک مربوطه را در موعد مقرر ارائه کنند.

همه فارغ التحصیلانی که از سهمیه استانی در دوره دندانپزشکی عمومی استفاده کرده اند و طرح نیروی انسانی را به پایان رسانیده و یا معاف از طرح گردیده اند، ملزم به ارائه گواهی اشتغال در حال حاضر در استان محلتعهد خود (از دانشگاه محل خدمت) هستند، بدیهی است این گروه پس از فراغت از تحصیل (با مدرک تخصصی) ملزم به انجام تعهدات استانی خود در استان مربوطه خواهند بود حتی اگر در سهمیه آزاد (با پرداخت شهریه) قبول شوند، تعهدات استانی به قوت خود باقی است.

توجه ١: کلیه داوطلبان بومی که تمایل به استفاده از پذیرش سهمیه بومی (تعهد خاص) دارند موظف به تکمیل فرم مربوط به بومی بودن در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مورد تعهد هستند.

توجه ٢: کلیه استفاده کنندگان از سهمیه‌ها (پذیرش بومی، رزمنده و.) باید مدارک مربوط به سهمیه و نوع پذیرش را قبل از ثبت نام آماده نمایند، بطوریکه در زمان مقرر قادر به ارائه مدارک یاد شده باشند.

نمره‌دهی آزمون

بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در مورد بودجهبندی سؤالات آزمون دستیاری دندانپزشکی، ضرایب دروس و نیز تراز نمرات آزمون، موارد ذیل در آزمون سال ١٣٩٧ مورد عمل واقع خواهد شد:

الف) مجموعا ٢٥٠ سوال بدین شرح طرح می‌شود: ٣٠ سوال از درس پروتز‌های دندانی، ٢٠ سؤال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری‌های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ١٠ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار پزشکی ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار