معاون عمرانی وزارت کشور آخرین تصمیمات ستاد پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای تسهیل تردد معلولان و سالمندان را تشریح کرد.

آخرین تصمیمات ستاد پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای تسهیل تردد معلولان و سالمندانبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی افشانی معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور عصر امروز در حاشیه پنجمین جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای تسهیل تردد معلولان، جانبازان و سالمندان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:‌ جلسه امروز درباره مناسب سازی فضاهای شهری، حمل و نقل و خودرو برای جانبازان، معلولان و سالمندان بود که مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات ساختمان، مبحثی را تحت عنوان مناسب سازی فضاها برای رعایت حال این افراد در مقررات ملی ساختمان در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در قانون برنامه ششم الزام شده مباحث مقررات ملی ساختمان باید در اجرا رعایت شود و شهرداری نیز زمانی پایان کار را صادر کند که این مباحث رعایت شده باشند.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: با توجه اهمیتی که برای مباحث مقررات ملی در نظر گرفته شده، قرار شد این مسئله را مرکز تحقیقات ساختمان تهیه کند و در آینده شهرداری‌ها موظف به رعایت در صدور پروانه پایان کار شوند، افزون بر آن باید در فضاهای عمومی به گونه‌ای عمل شود که معلولان، سالمندان و جانبازان امکان تردد داشته باشند.

افشانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در همه طرح‌های ترافیکی بحث پیاده و دوچرخه را با اولویت ببیند تا افراد دارای معلولیت نیز بتوانند از این وسایل استفاده کنند؛ در مورد خودرو هم مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کند که آیا توان ساخت خودرو را برای این افراد دارد یا نه و اگر توان ساخت را دارد زمانی را برای انجام این مهم مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار