جمال شورجه گفت: یکی از خواسته‌ها و آرزوهای سلحشور ساختن سریال موسی (ع) بود.

آغاز مراسم دومين سالگرد هنرمند فقيد «فرج‌الله سلحشور»به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم دومين سالگرد درگذشت «فرج‌الله سلحشور» در خبرگزاری فارس با حضور فرزندان آن مرحوم، مقامات كشورى و لشكرى و جمعى از هنرمندان آغاز شد.

محمد علی باشه آهنگر، مهدی چمران (رئیس سابق شورای شهر تهران)، علی احمدی (تهیه‌کننده خندوانه) و ... از جمله حاضران در این مراسم هستند.

در ابتدای مراسم، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: ما در نگاه انقلابی نه تنها نگاه سرگرم کننده به معنای غفلت برای مخاطب، را مضر می‌دانیم؛ بلکه معتقدیم رسانه باید نقشی بیدارکننده داشته باشد و به سمت تعالی مخاطب حرکت کند. مقوله ای که مرحوم سلحشور به خوبی در آثارش به آن می پرداخت.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز مرحوم سلحشور ثبات قدم در انجام کارهایش بود و این درس را به خیلی ها داد. مرحوم سلحشور قبل از اینکه فیلمساز باشد، معلم بود، او در این مسیر ثبات قدم هم داشت. امیدوارم به سینمای دینی و ساخت  سریال موسی (ع) که آرزوی او بود پرداخته شود.

در ادامه جمال شورجه کارگردان سینما و از رفقای دیرین مرحوم سلحشور گفت: یکی از خواسته‌ها و آرزوهای سلحشور ساختن سریال موسی (ع) بود. سلحشور در محضر رهبر انقلاب، با بغض از نگرانی‌اش برای به نتیجه نرسیدن این اثر گفت.

وی افزود: با اینکه خود را شایسته نمی بینم، اما قسمت این شد در نبود فرج الله سلحشور، سریال موسی را من کارگردانی کنم. خوشبختانه او تا قبل از درگذشتش، خمیر مایه فیلمنامه را نوشت و امیدوارم این حقیر بتوانم کار را به خوبی ادامه دهم. البته با پروژه ای عظیم روبرو هستیم و امیدوارم بستر مناسب برای ساختش فراهم شود.

شورجه گفت: من سی سال مرحوم سلحشور را می شناختم. او تا زمانی که دیده فروبست، بسیار فروتن بود. امیدوارم با اولیا و انبیا محشور شود.

در بخشی از این مراسم؛ حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: امیدواریم سنگ بنایی که این بزرگان در عرصه هنر دینی گذاشته‌اند، در آینده نیز ادامه پیدا کند. مجاهدینی چون آقا فرج زحمت دینی‌سازی هنر را بر دوش داشتند.

وی افزود: متاسفانه امروز که ما از دست ابلیس فرار کرده و حکومتی دینی تشکیل دادیم، سینمای هالیوود تلاش می‌کند فیلم‌هایی را با نگاهی تحریفی بسازد. اگر ما پرچمدار استمرار حرکت انبیاء در قالب جمهوری اسلامی هستیم باید مانع جسارت آنها شویم. اینها تلاش دارند که جلوی تحقق ایمان برای دستیابی به ظهور را بگیرند، کار ما نیز ساخت آثار شاخص در حوزه انبیا است.

وی اظهار داشت: سینمای امروز هالیوود در دل انسان آشوب ایجاد می‌کند و غضب را برمی‌انگیزد اما سینماگر دینی با قصه‌گویی می‌خواهد تثبیت فؤاد کند. دغدغه مرحوم سلحشور هم اهمیت به تثبیت فؤاد و عبور از لایه‌های بیرونی به لایه مرکزی فؤاد انسان بود.

عباسی افزود: سلحشور مردان آنجلسی ساخت که در خود واتیکان دیده می‌شود یا فیلم مریم مقدسی که جامعه مسیحی را به تکاپو انداخت، یوسف پیامبر را هم جمعیت میلیاردی بدون هیچ سفری توسط سلحشور دیدند.

وی با اشاره به اینکه سینماگران جوان می‌بایست مسیر سلحشور را ادامه دهند، گفت: ما هم کمک می‌کنیم که سریال حضرت موسی ساخته شود و این روند برای عمده انبیا ادامه پیدا کند.

در ادامه این مراسم، حسن رحيم پور ازغدی گفت: فرج الله سلحشور، پرچمدار سینمای دینی در تاریخ تشیع است. من در مصر می‌دیدم که مردم با تماشای يوسف پيامبر می گفتند،  یک هاليوود اسلامی در ايران تشكيل شده است.

در پایان این مراسم از کتاب «مبانی سینمای اسلامی» نوشته این کارگردان فقید رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار