"یک روز همسفر شدن با کاروان عشق"؛

قراری بین زائر و امام مهربانیها، قرار زیارت

شهرداری مشهد با مشارکت اتوبوسرانى مشهد طرحى را از چند ماه پیش با عنوان قرار زیارت اجرایی کرده است.

قراری بین زائر و امام مهربانیها، قرار زیارتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در یکى از چهارشنبه‌های قرار زیارت همراه شدیم با" اتوبوس قرار زیارت" و همسفر کاوران عشق؛ مادر بهاره با دو فرزند خود کنارم نشسته بود و گفت: از وقتی این طرح اجزایی شده روز‌های چهارشنبه میتوانم با بچه‌ها به حرم برم.


بهاره هم گفت: من خیلی خوشحالم که میتونم با مامان و داداش کوچکترم حرم برم.

آقای موسوى پیرمردی که خوشحال بود از زیارت رفتن با اتوبوس قرار زیارت و گفت: این طرح باعث شده که مردم هفته یک روز به حرم امام رضا (ع) برای زیارت برن و از همین جا از مسئولین تشکر میکنم.

خانم حسینى نو عروسی که به همراه همسرش به زیارت اومده بود گفت:، چون ما ماشین نداشتیم خیلی سخت بود که حرم بریم، اما از وقتی اتوبوس قرار زیارت هست میتونم با همسرم به حرم امام هشتم بریم.

آقای احمدی از ارادت خودش به امام مهربانى‌ها گفت: من زندگیم دست امام رضا (ع) ٧٢ ساله مه سر سفره امام رضا روزی خودم در میارم.

خانم ثقفی از راحت رفتن به حرم گفت: از زمانی که اتوبوس قرار زیارت اجرا شده میتونم هرچند هفته به حرم امام رضا (ع) برم، چون بچه کوچک دارم برای من خیلی سخت بود که تنهایی حرم برم.
 

  آشنایی مردم با فرهنگ زیارت هدف طرح قرار زیارت است


علی قناویزچى مدیر گردشگردی و امور زائران شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگارما با بیان اینکه طرح قرار زیارت برای آشنایی مردم با فرهنگ زیارت است گفت: طرح قرار زیارت از حدود یک سال پیش در روز‌های چهارشنبه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و هرروز شهروندان میتوانند با تلفن خدمات گردشگری و زیارت تماس بگیرند و اتوبوس در خواست کنند.

وى افزود: طبق توافقی که با سازمان اتوبوسرانى داریم بعد از درخواست مردم از هر مسیری و از هر فاصله با حرم که باشند به حرم مطهر رضوى انتقال داده میشوند.

قناویزچى در ارتباط با هزینه این سفر گفت: مسافران با حداقل هزینه که یک کارت رفت و برگشت است از محل زندگى خود در بازده زمانی حدود ٣ ساعت فرصت دارند که زیارت کنند.

امید که شاهد توسعه روز افزون خدمات رسانی به زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها باشیم تا علاوه بر ارائه خدمت گامی در جهت ترویج فرهنگ زیارت برداشته باشیم.

گزارش: اکرم آهوئی

انتهای پیام//ا. آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.