کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با همکاری مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید امید نقیبی؛ معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد افزود:در این کارگاه آموزشی و توجیهی که برای مرغداران و فعالان صنعت طیور در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید، شناخت و راه‌های پیشگیری از رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آموزش داده شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و ارتقاء دانش پرورش دهندگان از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی پرورش دهندگان طیور از عوامل مخاطره انگیز بیماری فوق، موجب حراست و محافظت از این سرمایه ملی شده و ارتقای سطح بهداشت عمومی و امنیت غذایی را به دنبال دارد.

 معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جزء بیماری‌های مشترک بوده و در صورت بروز موجب تلفات بسیار بالا تا ۱۰۰ درصد در طیور بومی و مرغداری‌ها می‌شود.

نقیبی افزود: عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سویه‌های متعددی دارد که مخزن عامل این بیماری ویروسی پرندگان وحشی و مهاجرآبزی می‌باشند که منبعی غیر قابل کنترل به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: در خلال این کارگاه آموزشی، بروشور و تراکت‌های آموزشی نیز در بین افراد حاضر در جلسه توزیع و به پرسش‌های مرغداران و دیگر حاضران، در زمینه این بیماری پاسخ داده شد.

انتهای پیام// ف. غ.


آموزش راه‌های پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به پرورش دهندگان طیور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.