مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: عملیات تنظیم و راه‌اندازی اولیه سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه گرگان انجام شده و پس از تایید فلایت چک این سیستم عملیاتی خواهد شد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: با تلاش متخصصان ستادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اداره مهندسی الکترونیک و ناوبری هوایی اداره کل فرودگاه‌های استان آغاز و با پایان نصب فیزیکی، تنظیم و راه اندازی اولیه و پس از انجام وارسی پروازی، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: نصب، تنظیم و راه‌اندازی اولیه این سیستم با تلاش کارشناسان نروژی شرکت سازنده و اداره مهندسی تجهیزات کمک ناوبری انجام شده است.

رامین آذری گفت: این سیستم، سیستم فرود با استفاده از دستگاه است و شیب فرود را در شرایط ناپایدار جوی به هواپیما اعلام می‌کند و نیز می‌تواند به افزایش سطح ایمنی پرواز‌ها برای فرود بهتر کمک کند.

طی سال‌های فعالیت فرودگاه بین‌المللی گرگان، نبود سیستم کمک ناوبری ILS باعث عدم توانایی نشستن بسیاری از پرواز‌های داخلی بخصوص در وضعیت جوی ناپایدار در استان شده است.

این امر باعث شده تا بسیاری از مسافران با مشکل مواجه شوند و برخی از پرواز‌ها به دلیل این مشکل، به مبدا برگشته و یا با تاخیر وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان شود.

انتهای پیام/م
 

سیستم کمک ناوبری فرودگاه گرگان راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.