سی‌ان‌ان از تناقض در آمار پلیس فلوریدا در پرونده مهاجم حمله به دبیرستانی در پارکلند پرده برداشت.

تناقض در آمار پلیس فلوریدا درباره گزارش جرائم مهاجم مدرسه پارکلند به پلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، منتقدان آمریکایی، مقامات اجرای قانون را به دلیل بی‌توجهی به هشدارهایی که می‌توانستند از وقوع تیراندازی دبیرستان پارکلند، فلوریدا جلوگیری کنند هدف قرار داده‌اند. این در حالیست که شواهد نشان می‌دهد آماری که «اسکات ایزرائیل»، کلانتر شهرستان براوارد درباره تعداد دفعاتی که نیروهایی را برای پیشگیری از اقدام احتمالی «نیکلاس کروز» مهاجم مدرسه فلوریدا به خانه او اعزام کرده،  ارائه داده با آنچه در اسناد عمومی ثبت شده متفاوت است.

سی‌ان‌ان سوابقی را از دفتر کلانتر دریافت کرده که نشان می‌دهد این نهاد اجرایی از سال 2008 تا 2017 و پیش از وقوع تیراندازی پارکلند در 14 فوریه، دست‌کم 45 تماس تلفنی درباره کروز یا برادرش دریافت کرده است. اما دفتر کلانتر اصرار دارد که تماس‌های دریافتی در این مدت زمان، بیشتر از 23 بار نبوده است.

سی‌ان‌ان برای دریافت توضیح درباره تناقض موجود در آمار منتشره چندین بار از طریق تلفن و ایمیل با دفتر کلانتر تماس گرفت، اما جوابی دریافت نکرده است.

ایزرائیل که با انتقاد عمومی شدید در این باره مواجه شده است در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت پلیس تنها 23 تماس درباره مهاجم مدرسه فلوریدا و برادرش دریافت کرده است. دفتر کلانتر در روز شنبه بیانیه‌ای را صادر و بار دیگر بر آمار 23تایی خود تاکید کرد. او خواستار توقف نشر آمار 39 تایی تماس‌ها شد. این در حالیست که مدارکی که در اختیار سی‌ان‌ان قرار گرفته آمار 45 تایی را نشان می‌دهد. تماس‌ها از خانه مادر کروز برقرار شده است. هر کدام از تماس‌هایی که با پلیس گرفته می‌شود شماره مخصوص، ساعت و تاریخ اعزام و شرح ماجرای خاصی خود دارد. شرح‌های نوشته شده درباره این تماس‌ها شامل «شخصی با مشکل روانی»، «سوءاستفاده از کودک یا بزرگسال»، «مزاحمت داخلی»، «شخص مفقود شده» و غیره می‌شوند.

بررسی‌های سی‌ان‌ان نشان می‌دهد تماس‌های تلفنی مربوط به کروز از 9 سالگی او آغاز شده‌اند.25 تماس دیگر نیز مربوط به برادر مهاجم مدرسه فلوریدا می‌شوند که شرح آنها از فرار از خانه تا ضرب و شتم مادرش متفاوت است. یکی از تماس‌ها هم مشخص نیست برای گزارش درباره کدام یک از این برادرها برقرار شده است.

چند تماس که مربوط به نیکلاس می‌شوند در فهرست جدیدی که دفتر کلانتر منتشر کرد درج شده بودند. گزارش‌های مربوط به نیکلاس با گذشت زمان بدتر شده‌اند و حتی یک نفر در سال 2014 او را به شلیک به یک جوجه با یک تفنگ «بی‌بی» متهم کرده است.

مدارک نشان می‌دهد یکی از همسایه‌ها در سال 2015 به دفتر کلانتر درباره مطلبی در اینستاگرام کروز که به تیراندازی در یک مدرسه تهدید کرده بود، هشدار داده بود. این همسایه می‌گوید پلیس به او گفته بود هیچ کاری نمی تواند انجام دهد مگر اینکه کروز دست به اقدامی مجرمانه بزند.

اواخر همان سال گزارش‌هایی درباره تلاش کروز برای نوشیدن بنزین به منظور خودکشی، خودزنی و تلاش برای خرید یک تفنگ داده شد. پس از مرگ مادر کروز نیز گزارش‌هایی درباره اینکه او تفنگ دارد، به پلیس ارائه داده شد.

از زمان حمله به مدرسه فلوریدا و کشته شدن 17 نفر، منتقدان از کلانتر خواسته‌اند از سمت خود استعفا دهد. «بیل هاگر» نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا از فرماندار خواست ایزرائیل را به دلیل بی‌کفایتی برکنار کند. «ریچارد کورکورن» سخنگوی فلوریدا در مجلس نمایندگان نیز در نامه‌ای به فرماندار ناکامی در مداخله در مسئله کروز را غیرقابل پذیرش و غیر قابل بخشش توصیف کرد.

انتهای پیام/

به دردسر افتادن پلیس فلوریدا  پس از انتشارگزارش‌های اشتباه درباره عامل تیراندازی اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار