مدیر کل شیلات استان گفت: به زودی و با استفاده بیش از ۳۱ کیلوگرم خاویار حاصل از فیل ماهی صید شده از آب‌های استان، ۴۰۰ هزار لارو این ماهی خاویاری تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات استان گفت: این فیل ماهی دارای ۲۰ سال سن است و این به این معنی است که به سن بلوغ رسیده و این سن بهترین زمان برای تکثیر این ماهی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صید ماهیان خاویاری از دریای خزر محدود شده است، گفت: چند سالی است که براساس توافق ۵ کشور حاشیه دریای خزر، صید ماهیان خاویاری تنها با هدف تکثیر و پرورش انجام می‌شود و با توجه به، رو به انقراض بودن گونه فیل ماهی در این دریا، امیدواریم وضعیت این گونه باارزش طی این تکثیر و پرورش بهبود یابد.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی در خصوص زمان تکثیر این گونه رو به انقراض از ماهیان خاویاری دریای خزر، گفت: پس از چند روز که این ماهی در استخر آرامش نگهداری می‌شود به سالن تکثیر برای عملیات لارو گیری منتقل خواهد شد.

وی افزود: پس از گذشت ۳ تا ۴ ماه از عملیات لاروگیری، لارو‌های بدست آمده پرورش خواهند یافت و زمانی که تبدیل به بچه ماهی‌های ۲ یا ۳ گرمی شدند، با هدف بازسازی ذخایر دریای خزر در این دریا رهاسازی می‌شوند.

چند روز گذشته صیادان پره استان، فیل ماهی به وزن ۲۲۲ کیلوگرم از آب‌های گلستان صید وبرای بازسازی به مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری شهید مرجانی آق قلا منتقل شد.

انتهای پیام /م
 

هزاران لارو ماهی خاویار از فیل ماهی صید شده تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.