سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جدید با طرف عراقی در سال آینده خبر داد.

برای اربعین 97 نیازمند انعقاد تفاهم نامه جدید با طرف عراقی هستیمشهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جزئیات آخرین جلسه این ستاد با سفیر عراق در ایران اظهار کرد: در این جلسه در مورد روان‌سازی امور مربوط به اربعین 97 بحث شد.

وی ادامه داد:‌ برای اربعین 97 نیازمند انعقاد تفاهم نامه با عراق هستیم و در چارچوب این تفاهم نامه فعالیت‌های مشترک پیگیری می‌شود. به همین دلیل ما در ابتدا با سفیر رایزنی‌های مختلفی را انجام می‌دهیم تا پیش از امضای تفاهم نامه، مذاکرات لازم انجام و نظرات دو کشور در مورد موضوعات مربوط به اربعین اعلام شود.

حیدری تصریح کرد: در این جلسه که ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حضور داشت بر تقویت روابط دو جانبه در بحث اربعین تأکید شد. خوشبختانه مسائل مربوط به اربعین سال آینده به خوبی پیش می‌رود و ما با عراق در مورد موضوعات مشترک کاملا تفاهم داریم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد:‌ سال 96 زائران با آرامش کامل سفر خود را انجام دادند و مشکل خاصی نداشتیم. در تلاشیم با انجام رایزنی‌ها و گفتگوها اربعین 97 نیز همچون اربعین 96 برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم نامه جدید با طرف عراقی برای اربعین سال آینده اضافه کرد: موضوعات تفاهم نامه‌ای که سال گذشته به امضای وزرای کشور عراق و ایران رسید، مربوط به اربعین 96 بود و برای اربعین 97 نیازمند انعقاد تفاهم نامه جدید هستیم.

حیدری ادامه داد: ما با برگزاری نشست‌های تخصصی مقدمات کار برای امضای تفاهم نامه را فراهم می‌کنیم و تفاهم نامه جدید به زودی به امضای وزرای کشور ایران و عراق می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار