حجت الاسلام میرلوحی گفت: برای یک نگاه عاقلانه و مومنانه می توان گفت حجاب مصونیت است و محدودیت نیست.

حجاب محدودیت است یا مصونیت؟حجت الاسلام سيد محمد حسين میرلوحی پژوهشگر معارف اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این موضوع که حجاب در اسلام برای زن محدودیت است یا مصونیت، گفت: پاسخ به این سوال دو جنبه دارد؛ برای کسانی که با دین مخالفت می‌کنند و دستورات دین را یک موضوع اضافی می‌دادند باید بگوییم بله هم مصونیت است هم محدودیت. اما از جنبه دیگر با یک نگاه عاقلانه و مومنانه می توان گفت حجاب مصونیت است و محدودیت نیست.

وی ادامه داد: اصل نزول، ملاک و راس دستورات دین مخالفت و مقابله با هوای نفس انسانی  متشکل از سه قوه اصلی وهم، غضب و شهوت است؛  به تعبیر امام خمینی (ره) در حدیث اول کتاب "چهل حدیث" همه انبیاء برای جلوگیری و محدود کردن خواسته‌های نفسانی آمده اند.

حجت الاسلام میر لوحی افزود: به نحو دیگر انبیاء و دین آمده اند تا خواسته ها را کنترل کنند تا بشر به زندگی صحیح برسد.  در یک نگاه بسیار جزیی دین مراقب است تا جلوی لذت ها گرفته شود اما در یک نگاه کلان به انسان آزادی مطلق می دهد؛ به تعبیر ما اینجا حجاب فقط مصونیت است.

وی عنوان کرد:  عفاف را باید با مفهموم دقیق و کلی ببنیم و حجاب را جزئی؛ چون با داشتن پوشش مشکل حل نمی‌شود چه بسا پوشش در سیرت و سیره زن تاثیر نگذارد و غیر عفیفانه نمایان شود. سوال مطرح می‌شود که زن همه جا می‌تواند برود؟ از نظر اسلام خیر نمی‌توان برود. از دید اسلام آیا هر طور بخواهد می‌تواند صحبت کند؟ خیر، غیرممکن است. آیا به واسطه چادر سنگین که سر می‌کند فشار بیشتری را تحمل می‌کند؟ بله حتما این اتفاق می‌افتد. اما بحث سر این است که حجاب و عفاف یک مانع است و به تعبیر الان مصونیتی است که  باعث می‌شود زن از بلا دور بماند. اگر مسئله عفاف در جامعه کنار گذاشته شود زن در محدودیت مطلق قرار می‌گیرد. به تعبیری دیگر یک انسان چند وجه انسانی، حیوانی و شیئی دارد که بالاترین وجه آن انسانی است، اگر عفت کنار گذاشته شود زن نه تنها به درجه حیوانی تنزل می‌کند بلکه به پایین ترین درجه وجودی یعنی شیئی و یا ابزار در دسترس دیگران منتقل می‌شود.

این کارشناس مذهبی‌افزود: زمانی که در محفل حقوقی در محضر اساتید برجسته حضور داشتم، مسئله ازدواج مطرح شد و نابودی تمدن غربی به اینجا کشیده شد که در حال حاضر به ازدواج با حیوانات رسیده‌اند یعنی آنقدر غرب افسار گسیخته از زن لذت برده که از آن هم راضی نمی‌شود و به مراتب پست تری می‌رسد که باید به سراغ حیوانات بروند. زمانی که آمارهای رسمی را مشاهده می‌کنید با موضوعات ناگواری مواجه می شوید به عنوان نمونه در آمریکا یکی از پادگان های منظم ارتش فقط در یک سال 3600 مورد تجاوز ثبت شده است و این  فجیع بودن وضع زن در جایی که عفاف از بین می رود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: نگاهی که اسلام دارد یک نگاه کاملا مصونیت بخش است و ما دو راه بیشتر نداریم یا باید عفاف باشد یا نباشد؛ اگر باشد محدودیت‌هایی برای زن پیش می‌آید و این محدودیت‌ها در جایی که عفاف نباشد بسیار ناچیز است، همچون وضعیتی که زن ها در امریکا و غرب دارند.

میرلوحی در خصوص نگاه دین و حضرت زهرا (س) به عفاف و حجاب اظهار داشت: زمانی که پیامبر اکرم (ص) در جمع اصحاب سوال کردند که چه چیزی بهترین عمل برای یک زن است اصحاب پاسخ هایی دادند که مطلوب نبود اما سلمان زرنگی کرد و به درب خانه حضرت زهرا (س) رفت و به حضرت گفت پدرتان همچین سوالی را کردند پاسخ چیست؟ حضرت زهرا (س) فرمودند: «بهترین چیز برای یک زن این است نه او مردی را ببینید و نه مردی او را ببینید». بنابراین سد عفاف سد سنگینی در دیدگاه اهل بیت(ع) است اما در این نگاه بزرگترین و قدرتمندترین زن عالم، صدیقه طاهره هستند که در روز قیامت  شیعیان را نجات می‌دهند و تنها کسی که برای شفاعت شیعیان حکم فرمایی می‌کند، حضرت زهرا (س) خواهند بود.

انتهای پیام/

 

حجاب از نظر اسلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
پاسخ به این سوال دو جنبه دارد؛ برای کسانی که با دین مخالفت می‌کنند و دستورات دین را یک موضوع اضافی می‌دادند باید بگوییم بله هم مصونیت است هم محدودیت. اما از جنبه دیگر با یک نگاه عاقلانه و مومنانه می توان گفت حجاب مصونیت است و محدودیت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۲۲:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
من با حجاب کار ندارم اما با این مشکل دارم که چرا همه ی امر و نهی هارو به خانوما میکنیند.تبعیضایی زیادی وجود داره بین خانوما واقایون.مثل همین گذرنامه که مال خانوما رو باید پدر یا همسرشون امضا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خیلی خوبه جدا از اینکه ادم احترامش بیشتره. برای ادم ارامش میاره. و اینکه این یه اجبار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
حجاب بسیار خوبه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
همه ی این حرف ها درسته.
همه در تو جامعه در برابر هم مسئولن و هم اجبار چیز درستی نیست و هر کسی حق داره عقیده ی خودش رو داشته باشه و بر اساس منطق و شعورش تصمیم گیری کنه.
درسته جامعه باید یه سری حدود داشته باشه و دارای مرز باشه و نیازمند قانونه اما قانون الان درباره ی حجاب آیا واقعا کامل و گویایه؟ آیا تونسته جامعه رو از فساد حفظ کنه؟
آیا واقعا باعث شده حضور خانم ها تو جامعه بیشتر و سالم تر بشه و فساد کمتر؟
آیا همه ی مردم ایران مسلمونن و جدا از شناسنامه دین اسلام رو با عقل و منطق خودشون پذیرفتن؟
به خاطر همین قانع کردن هر دو طرف امکان ناپذیره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دانا
۰۸:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
حجاب اختیاری مسلما مصونیت است و اما حجاب اجباری مثل یک یونیفورم کسل کننده و محدودیت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
مصووووووووووووووووووتیییییییییییییییییییییییییییییییت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
حجاب با اعتقاد راسخ و حیا چون صدفی است که چشمان هرزه را محدود می کند.
حجاب همچون پرده و دیوار برای خانه است.
اینکه عده ای هنوز آنرا باور ندارند شاید بخاطر فاصله شناختی آنها از آفریننده و فرامین اوست.
خدایا ما را به اجرای آنچه رضای توست هدایت فرما. آمین
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۰۹:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
وقتی زن با چادر مشکی دیده میشود کمتر جلب توجه میکند و جذابیتش برای مرد کمتر میشود و این هم برای زن خوب است از چنگ گرگهای گرسنه که در صورت هوس کردن سعی در شکار آبرو و پاکدامنی زن به هر قیمتی هستند در امان است و هم برای مرد که با دیدن زنهای دیگر که شاید از همسرش جذاب تر باشند سست نشده و بنیان خانواده از هم پاشیده نشود اصولا رنگ سیاه برای مرد جذاب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ادب
۰۹:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
اصل منظورازحجاب آن است که موی سر را بپوشانند زنان محترم با( پوشش مناسب) پوشش داده شودتاازگزندگرگ صفتهادرامان باشند ومردان هم بایدلباس مادبانه بپوشندفرقی نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
درود بر اسلام که همیشه به نفع مردم بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
اسلام برای ارامش خودمون حجاب رو مطرح کرده
Iran (Islamic Republic of)
خلیل شکوری اسنق
۰۸:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
نه افراط ونه تفریط
حجاب خیلی خوب است وعالی وکرامت انسان درحجاب است،،، چه مرد وجه زن هردوبایدحجاب داشته باشند،، ولی نبایدافراط وتفریط باشد..وخانمهادررنگ چادرکه حتمابایدمشکی باشدتجدیدنظرکنند.اسلام رنگ شادراتوصیه می کندومشکی رامکروه ،،مگرروزعاشوراوسوگواری وعزاداری ،زنان محترم باچادرهایشان همه جاراسیاه پوش می کننداین خوب نیست(( ودوم اینکه یک روسری که موی سرزن راویک مانتوخوب که به بدن نچسبدکفایت می کند))ودست وپاگیرهم نیست ومواظبت هم نمی خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
خانم حضرت زهرا سلام الله علیها شفیع همه بانوان با حیا و با حجاب باشد و رهگشای بانوانی که فریب خورده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
زنان و دختران با حجاب هم این دنیا را از ان خود کردند و هم روز قیامت را سلام و درود خدا بر این زنان ودختران با خانواده که رهرو فاطمه دختر پیامبر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
حجاب ناج بندگی ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
درود بر اسلام که همیشه به نفع مردم بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۶:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
انهایی که پاک و بی قل و غش هستند انهایی که به خون شهدا احترام میگدارند هر گز در خیابان در مله عام اعصای بدنشان را نمایان نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۴:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
زنان و دختران اگر فاطمه این دختر پیامبر را دوست دارند از فاطمه الگو بگیرند و فاطمه وار زندگی کنند ودر روز قیامت از حصرت فاطمه شفاعت بخواهند
Canada
ناشناس
۰۳:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
بذارید در موردش فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
این خانمهاییکه میگویند مردها نگاه نکنند . ولی خودشان میخواهند آزادانه هرجور خواستند آرایش کنند و با هر لباسی خواستند بیایند بیرون جواب بدهند .
فرضکنید همه مردها اصلا کور باشند و شما را نتوانند ببینند ،آنوقت شما برای چه کسی چند ساعت وقت خودت را پشت میز آرایش تلف میکنی و لباسهای آنچنانی میپوشی؟
پس در واقع زبانت خلاف میگوید و نیت اصلیت خودنمایی است که خودش عامل فساد است.
هردو دست به دست هم میدهند تا جامعه پاک و عفیف بماند.
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۲۱:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
اما الان متاسفانه همه ی امر و نهی ها رو تو جامعه مون به خانوما میکنند و ازادی مطلق رو به اقایان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
خواهش میکنم اول حجاب رو بدون جبهه گیری امتحان کنید.اگه خوشتون نیومد دربیارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب اوج عزت و آزادگی ست.حجاب اوج حیا و عفت ست.من به عنوان یه خانم مانتویی ولی با پوشش کامل عاشق حجاب هستم و از دیدن خانم هایی با حجاب برتر چادر لذت میبرم.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
بنظرم حجاب بمثابه یک مدال افتخار برای زن مسلمان است...
Iran (Islamic Republic of)
احد
۲۰:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب موجب محدودیتِ، مردان مى‏باشد که برخی از آنان بدنبال کام جویى‏هاى آزاد خود هستند و مصونیت زنان از دست این گروه از مردان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
بعضی ها با بی حجابی میخوان چی رو ثابت کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من خودم به انتخاب خودم میخوام حجاب داشته باشم
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من حجاب کامل دارم و از این بابت در جامعه احساس آرامش میکنم
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
درود بر اسلام که هر چی گفته به نفع مردم هست
Netherlands
چ
۱۷:۴۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوب چون عاشق حجاب هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
عاشق حجاب هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من زنم و حجابم رو دوست دارم ولی با حجاب اجباری مخالفم.حجابی ارزش داره که خودت انتخاب کنی نه از روی اجبار باشه
Germany
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
شمای ناشناسی که نوشتی من زنم وحجاب رو دوست دارم ادم عاقل اگرکمی درنوشته شما دقت کنه میفهمه شما زن نیستی واصلا مخالف حجابی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من زنم و حجابم رو دوست دارم ولی با حجاب اجباری مخالفم.حجابی ارزش داره که خودت انتخاب کنی نه از روی اجبار باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من مخالف حجاب نیستم ولی اجباری بودنش هم خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۶:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خیلی خوبه جدا از اینکه ادم احترامش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خیلی خوبه جدا از اینکه ادم احترامش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوبه، خوب كه نه عاليِ اما زماني ك قلبي باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوبه، خوب كه نه عاليِ اما زماني ك قلبي باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
هر زنی که خودش رو ملکه واقعی بدونه تو صدف حجاب حفظ می کنه خودشو
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوبه به شرطیکه بقیه رفتارهم مطابق حکم خداباشدیعنی اخلاق ووو
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوبه به شرطیکه بقیه رفتارهم مطابق حکم خداباشدیعنی اخلاق ووو
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حقیقتا حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیته
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۱۶:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
اگه ی تحقیق در مورد یهودیان و مسیحیانی بکنیم که به اصول پایبند هستن می بینیم که به شدت محجبه هستن و همه این داستانها و آزادی ها برای به انحطاط کشیدن مسلمونا بلاشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من مخالف حجاب نیستم ولی اجباری بودنش هم خوب نیست چرا وزیر خارجه فلان کشور باید اجبارا با روسری بیاد ایران اون که مسلمان نیست بنظر من اجبار بودنش جالب نیست مردمم از اون اجباری بودن ناراحتن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
احترام به قوانین هر کشور یک عرف دیپلماتیکه
همسر اوباما هم وقتی تو تورکیه رفت دیدن یک مسجد روسری سرش کرد به احترام مسلمونا
تو همین کشور خودمون هم کلی هموطن غیر مسلمون داریم که به حجاب اعتقاد دارن و با این موضوع مشکلی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
صبری
۱۶:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
شان آدما به حفظ خودشونه وقتی یک زن شان خودش رو حفظ کنه بیشتر مورد احترامه
من خودم بارها دیدم وقتی ی خانم باحجاب حالا چادری یا مانتویی ی جایی سر پا باشن آقایون براشون جا خالی می کنن تا بشینن اما وقتی یک خانم بی حجاب باشه کمتر بهش توجه میشه و بیشتر اسبابی هست برای تمسخر و یا دید زدن های یواشکی
نگید نه که خودتونم میدونیدهمینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
میشل اوباما وقتی وارد مسجد شد روسری سرش کرد چون مکان مذهبی محسوب میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
این حجاب برای امنیت خودمونه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
هر کسی حجاب داشته باشه به امنیت خودش کمک کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
محدودیت محدودیت محدودیت
Iran (Islamic Republic of)
نظام
۱۶:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
کدوم محدودیت
الان تو ایران چند تا زن محدودیت دارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محدودیت یعنی عربستان که زنها باید پوشیه بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
امروزه جامعه زنان پیشرفت های زیادی را در کنار حجاب داشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
محدودیت یعنی چی اصلا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من الان تو ایران هر کی هر جوری دوست داره میگرده و مشکلی هم با هم ندارن فقط این وسط یک تعداد محدودی هستن که با حرفهای ی مو وزوزی اونور آب نشین دیوونه بازی در میارن و میرن روسری رو در میارن سر چوب میذارن
یکی نیست به اینا بگه خواهر من شما که داری این کار رو میکنی که همه عکسهات بی حجابه اون شال رو فقط مثل نوار انداختی وسط سرت دیگه ادا و اصولها چیه
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۵:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خیلی خوبه جدا از اینکه ادم احترامش بیشتره. برای ادم ارامش میاره. و اینکه این یه اجبار نیست. بد حجابی هم چیزه خوبی نیس فقط زیباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
هیچ چیزی اجبارش خوب نیست اما نکته اصلی اینه که تو مدارس ما افراط وجود داره و تو دانشگاهها تفریط
یک فرهنگ سازی درست انجام نشده تا امروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
چرا در این مورد نظر اکثریت را نمیپرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
همیشه هم حق با اکثریت نیست . بخصوص وقتی پای احکام دینی وسطه . بالاخره اگر خدا را قبول دارید باید احکامش را هم قبول داشته باشی و نمیتوان سلیقه ای گفت این حکم را قبول دارم و ان یکی رانه.

اگر کسی اینگونه عمل کرد باید به اعتقاد و درجه ایمانش شک کرد
Poland
S
۱۵:۵۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
بنظر من حجاب خوبه ولی وقتی اجباری باشه معنای خودشو از دست میده و اثرش رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
شيما
۱۵:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب خوبه، خوب كه نه عاليِ اما زماني ك قلبي باشه.
حجاب كه ازسر اجبار باشه ميشه خوره ذهن . زندگي رو نابود ميكنه ،ميشه عقده ،ادم رو ميكشونه ته لجن
تورو خدا زن يا خواهراتون رو مجبور نكنيد به حجاب اجباري كه فقط خودتون با دست خودتون هلشون ميديد سمت نيستي،سمت كسي كه نميخوادش و اين بدترين چيزِ
Iran (Islamic Republic of)
ساره
۱۵:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
والا بیشتر از این که زنها آزادی و بدون حجاب باشن مردها دفاع می کنن و تنها دلیلش هم هرزگی نگاه ناپاکشونه وگرنه مرد دیندار با غیرت چشم به ناموس مردم نمی دوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
چقد مرد ناپاک وجود داره؟از کجا اومدن؟خانواده که سالم نباشه مرد ناپاک زیاد میشه چرا جامعه برای خانواده هابی که اسیب دیدن و مستعد اسیب دیدن هستند هیچ برنامه ای نداره؟یاومون باشه مساله یه جامعه سالم و پویا حجاب و جنسیت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باید این موضوع بررسی و ریشه یابی شود
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۵:۴۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
اون چه که خدا دستور داده بلاشک بهترین وجه از زندگیه و سرپیچی از اون یعنی تمرد از فرمان خدا
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۵:۴۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
والا تو این دوره و زمونه که نردها از زنها بیشتر آرایش میکنن نگه داشتن حجاب خیلی هنر بزرگیه
Iran (Islamic Republic of)
احتشامی
۱۵:۴۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
غیرت مردها رفته انگار
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
هر کس با اختیار و انتخاب داشته باشه ولی با بی عفتی در جامعه مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب مصونیت است.
فقط با حجاب میتونی از چشم های هیز مصون بمانی ،از دلهای مریض در امان باشی،اینکه باید دلت پاک باشه همش حرفه،مگه تو دلت پاک باشه ناپاکان دلشان پاک میشه؟من بزبان ساده گفتم،همه ما هم میدونیم که شهوت چیزی نیست که منکرش بشیم پس خودمون را گول نزنیم ،چه مرد وچه زن.اینکه میگویند آزاد باشیم در انتخاب اصلا درست نیست چون وقتی تو آزاد باشی،قاعدتا من در تربیت فرزند من تاثیر خواهد گذاشت چون فرزند منم در همین جامعه زندگی باید زندگی کنه ونسل های آینده من.به تاریخ هم نگاه کنید همیشه زن آریایی حیا داشته ودر سنگ نوشته ها هم حجاب کامل داشته،حالا آنها در زمان قبل اسلام بوده به تشخیص خودشان،الان که مکتب و قرآن هست وهمه آگاه هستیم.

یعنی نعوذ بالله ما از خدا بهتر میدانیم که فرموده زنان خودشان را بپوشانند چون بعضی در دلشان مرض هست.
نگو مرض در دل آنها هست بمن چه،چون خدا بتو تکلیف کرده خودتو بپوشان تا از مرض آنها در امان باشی.


ما نمیگذاریم که حجابمان را به سخره بگیرین وتبلیغ را بیندازید که آزادی در انتخاب.چون ما زمان رضا خان،بخاطر این حجاب خون دادیم وستم ها کشیدن اجدادمان بخاطر حفظ عفت وحیای خود.
ما هم برای نسل آینده خود کوتاه نخواهیم آمد بخاطر خود ،فرزند ونوه ونسل های دیگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب محدودیت است! انسان را از هرزگی برهزر می کند! انسان را به انسان بودن محدود می کند و اجازه نمی دهد مثل دیگر حیوانات هر کاری را هر جا انجام بدهد! حجاب یک محدوده مجاز و غیر مجاز درست می کند ... برای هر چیزی قوانینی هست برای حضور در بین دیگر انسان ها هم حجاب مشخص کننده این قوانین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب محدودیت است! انسان را از هرزگی برهزر می کند! انسان را به انسان بودن محدود می کند و اجازه نمی دهد مثل دیگر حیوانات هر کاری را هر جا انجام بدهد! حجاب یک محدوده مجاز و غیر مجاز درست می کند ... برای هر چیزی قوانینی هست برای حضور در بین دیگر انسان ها هم حجاب مشخص کننده این قوانین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
همه دنیا دارن میرن به سمت حجاب اونوقت خانمهای ایرانی و به طور کلی جهان سومی دارن میرن به سمت بی حجابی
تو موهاتو بریزی بیرون و لباس ناجور بپوشی چه سودی به حال تو داره هر چی هم باشه واسه دیگرانه
United States of America
فرشاد
۰۰:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
همه زن های دنیا دارن میرن به سمت حجاب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
قطعا مصونیته ولی هرکس اختیارش دست خودشه و نباید چیزی رو بهش تحمیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
ولی نباید باعث گمراهی کسی دیگه ای بشود.
آزادیهرکسی آنجا ختم میشود که حقوقدیگری شروع میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
هر زنی که خودش رو ملکه واقعی بدونه تو صدف حجاب حفظ می کنه خودشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حقیقتا حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
در اهمیت حجاب و لزوم ایستادگی ما بر قانون حجاب همین بس که بیش از هر
قانون دیگری مورد هجمه و حمله دشمنان ما واقع شده است حتی بیش از خود
ولایت فقیه.
این سوال را هم باید پاسخ داد که په شده برای این زنان پوشیدن یک روسری
چند گرمی این همه سخت است اما ساعتها آرایش و میک آپ و پوشیدن لباسهاسی
تنگ و بدن نما برایشان اصلا سخت نیست.
و یا اینکه چرا با وجود انواع و اقسام قوانین و اجبارها از بیمه اجباری
گرفته تا کلاه کاسکت و کمربند اجباری هیج کس مخالفت نمی کند!
با اینکه می دانند اگر اجبار پلیس نباشد هیچ کس خود را بیمه نمی کند و حتی کمربند ایمنی نمی بندد! اما تا به حجاب می رسیم می گویند اجبار نباشد!
دلیلش واضح است. حجاب واضحترین و علنی ترین نمود تجلی حاکمیت اسلام است
که باید در هم شکسته شود تا شیاطین بتوانند به راحتی بر ما حکومت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من که عاشق حجابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
من که عاشق حجابم
آخرین اخبار