مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف 170 اصله چوب آلات و زغال قاچاق جنگلی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شهامت هدایت،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل 2 دستگاه وانت نیسان حامل 170 اصله چوب آلات و یک دستگاه کامیون حامل 2 هزار و 300 کیلوگرم زغال قاچاق جنگلی در اردبیل توقیف و محموله قاچاق کشف و ضبط شد.

وی گفت: این تعداد چوب آلات و زغال قاچاق جنگلی که توسط افراد سودجو و فرصت طلب در خودروها جاسازی شده و از طریق استان همجوار وارد این استان شده بود، در جاده اردبیل به مشگین شهر و اردبیل به شهرستان نیر توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی توقیف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در این زمینه سه قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده برای صدور حکم و برخورد قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

هدایت از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت ‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه ‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی بوده، اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: ‌حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب ‌آلات جنگلی وظیفه ‌ای همگانی بوده که انتظار می‌ رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع ‌رسانی کنند.

جنگل های استان اردبیل با احتساب بیشه زارها و درختچه زارها 63 هزار و 153 هکتار می باشد که در سه ناحیه رویشی خزری (هیرکانی) ، ارسبارانی و تورانی واقع شده است.

انتهای پیام/ح

کشف چوب آلات قاچاق جنگلی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.